Kraj

Sony wprowadzi do Polski swoje notebooki, a wraz z nimi markę Vaio

Sony Poland wprowadzi do Polski markę Vaio, pod którą koncern oferuje laptopy. Marka funkcjonuje od 1998 r., jednak dopiero teraz...

Sony Poland wprowadzi do Polski markę Vaio, pod którą koncern oferuje laptopy. Marka funkcjonuje od 1998 r., jednak dopiero teraz jest oficjalnie wprowadzana do Polski.

Sprzedaż notebooków Vaio rozpocznie się 7 lipca, na początek w Centrach Sony oraz wyselekcjonowanych sklepach sieci: Media Markt, Saturn i Vobis. Marka ma się wyróżniać designem, wyjątkowo trwałymi materiałami i najnowszymi technologiami; jest pozycjonowana na wyższej półce, początkowo w ofercie pojawią się trzy komputery (z trzech różnych linii produktowych), najtańszy będzie kosztował 4,5 tys. zł, najdroższy ponad 9 tys. zł.

Jak wyjaśnia Grzegorz Wachowicz, business manager Vaio w Polsce, ważnym założeniem w strategii produktowej i marketingowej jest to, że każda linia produktowa Vaio będzie bardzo ściśle targetowana – komputery należące do różnych linii będą diametralnie różniły się wyposażeniem czy wyglądem. Poza tradycyjnymi podziałami (np. biznes/podróże, rozrywka/multimedia) planowane są też inne, prawdopodobnie jeszcze w tym roku zostaną wprowadzone do Polski linie kobieca czy młodzieżowa.

Za ścisłym targetowaniem linii produktowych ma podążać komunikacja marketingowa. – Na razie planujemy głównie działania BTL-owe, chcemy najpierw dopracować sieć sprzedaży, serwis i do jesieni poszerzyć także portfolio produktów. Wtedy rozpoczniemy mocniejsze działania reklamowe, chociaż raczej nie spodziewałbym się np. kampanii telewizyjnych. Nasza wstępna strategia zakłada raczej szereg równoległych działań o charakterze nie tyle zasięgowym, ile trafiających precyzyjnie do grup klientów, które mogą być zainteresowane poszczególnymi liniami produktowymi Vaio – mówi Wachowicz. Polskie hasło przewodnie dla marki dopiero powstaje. – Ale na pewno będzie się odnosić do wartości emocjonalnych, na obecny użytek korzystamy z roboczych haseł: “Więcej niż komputer” i “Duma z posiadania”, i ostateczny slogan będzie się mieścił gdzieś w tych okolicach – wyjaśnia Wachowicz. (MG)