Sony Poland wprowadzi do Polski markę Vaio, pod którą koncern oferuje laptopy. Marka funkcjonuje od 1998 r., jednak dopiero teraz jest oficjalnie wprowadzana do Polski.
Sprzedaż notebooków Vaio rozpocznie się 7 lipca, na początek w Centrach Sony oraz wyselekcjonowanych sklepach sieci: Media Markt, Saturn i Vobis. Marka ma się wyróżniać designem, wyjątkowo trwałymi materiałami i najnowszymi technologiami; jest pozycjonowana na wyższej półce, początkowo w ofercie pojawią się trzy komputery (z trzech różnych linii produktowych), najtańszy będzie kosztował 4,5 tys. zł, najdroższy ponad 9 tys. zł.
Jak wyjaśnia Grzegorz Wachowicz, business manager Vaio w Polsce, ważnym założeniem w strategii produktowej i marketingowej jest to, że każda linia produktowa Vaio będzie bardzo ściśle targetowana – komputery należące do różnych linii będą diametralnie różniły się wyposażeniem czy wyglądem. Poza tradycyjnymi podziałami (np. biznes/podróże, rozrywka/multimedia) planowane są też inne, prawdopodobnie jeszcze w tym roku zostaną wprowadzone do Polski linie kobieca czy młodzieżowa.
Za ścisłym targetowaniem linii produktowych ma podążać komunikacja marketingowa. – Na razie planujemy głównie działania BTL-owe, chcemy najpierw dopracować sieć sprzedaży, serwis i do jesieni poszerzyć także portfolio produktów. Wtedy rozpoczniemy mocniejsze działania reklamowe, chociaż raczej nie spodziewałbym się np. kampanii telewizyjnych. Nasza wstępna strategia zakłada raczej szereg równoległych działań o charakterze nie tyle zasięgowym, ile trafiających precyzyjnie do grup klientów, które mogą być zainteresowane poszczególnymi liniami produktowymi Vaio – mówi Wachowicz. Polskie hasło przewodnie dla marki dopiero powstaje. – Ale na pewno będzie się odnosić do wartości emocjonalnych, na obecny użytek korzystamy z roboczych haseł: “Więcej niż komputer” i “Duma z posiadania”, i ostateczny slogan będzie się mieścił gdzieś w tych okolicach – wyjaśnia Wachowicz. (MG)