Marka Heyah (Polska Telefonia Cyfrowa) uruchomiła rozbudowaną grę społecznościową na telefony komórkowe pod nazwą Leposy. Za pomocą telefonu użytkownicy Heyah mogą wejść w wirtualny świat zamieszkany przez stworzenia zwane Leposami.
Każdy może stworzyć swojego Leposa, zdefiniować jego charakter i wygląd (wizerunek gotowego Leposa można przesłać za pomocą MMS-a). Zadaniem graczy jest opieka nad swoim Leposem i interakcje z innymi. Gracze mają też możliwość publikowania na forum swoich pomysłów, wymyślania nowych obiektów czy zjawisk. Równocześnie mogą też brać udział w różnego rodzaju wydarzeniach i konkursach pozwalających zdobywać nagrody. Gra pozwala także na budowanie społeczności dzięki udziałowi w wieloosobowych przedsięwzięciach rozgrywających się w tym “świecie”. Aby rozpocząć grę, należy wysłać SMS-a o treści Lepos na numer 8089, a następnie postępować zgodnie z otrzymanymi instrukcjami. Gra dostępna jest w subskrypcji, z tygodniową opłatą 2,44 zł (pierwszy tydzień korzystania z gry jest darmowy). Gra została przygotowana przez dział marketingu Heyah we współpracy z firmą One2tribe.
Jak informuje Agata Borowska, rzecznik Heyah, użytkownicy marki Heyah są obecnie informowani o grze (za pomocą np. SMS-ów czy newslettera internetowego). – Nie mamy na razie planów, by wspierać grę szerokimi działaniami ATL-owymi. Charakter tego produktu jest taki, że liczymy przede wszystkim na marketing szeptany, polecanie sobie gry przez samych użytkowników – mówi Borowska. Dodaje jednocześnie, że Leposy będą promowane także w ramach letniej akcji promocyjnej Heyah nad morzem. Cała akcja ma się odbywać pod hasłem “Strefa sielanki”. W pięciu nadmorskich kurortach (Łeba, Międzyzdroje, Dziwnów, Mrzeżyno, Ustronie Morskie) Heyah będzie lokować swoje “miasteczka” służące miłemu spędzaniu czasu – będą tam np. namioty z automatami do gier, piłkarzykami, grami komputerowymi – a przy okazji także stanowiska z Leposami. Za organizację akcji odpowiada agencja Prowokator. (MG)