Kraj

Projekt "Tyskie Flagi" otrzymał Grand Prix konkursu Golden Arrow

Projekt firmy marketing services Tequila/Polska i agencji reklamowej DDB Warszawa "Tyskie Flagi" otrzymał Grand Prix w II edycji konkursu marketingu...

Projekt firmy marketing services Tequila/Polska i agencji reklamowej DDB Warszawa “Tyskie Flagi” otrzymał Grand Prix w II edycji konkursu marketingu bezpośredniego Golden Arrow. Podczas mundialu marka piwa Tyskie – sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski, rozdała kibicom milion flag narodowych z logotypem marki. Flagi wisiały na balkonach, w oknach i na samochodach. Praca ta wygrała także w kategoriach: kampania zintegrowana BtoC, event marketing i Innowacja Roku. Łącznie obok Grand Prix przyznano 10 statuetek Golden Arrow.

– Konkurs pokazał, że podział między ATL i BTL robi się coraz bardziej sztuczny. Flagi Tyskiego to ani jedno, ani drugie. To po prostu bardzo dobra praca – mówi Roman Jędrkowiak, dyr. departamentu marketingu detalicznego ING Banku Śląskiego, członek jury. Według niego doceniono w projekcie także podjęcie pewnego ryzyka. – Można było sobie wyobrazić np. wybryki pijanych polskich kibiców w Niemczech lub to, że ludzie tych flag po prostu nie wywieszą – dodaje.

W kategorii wysyłka bezpośrednia BtoB wygrała praca Wunderman Polska dla Citibanku Handlowego pt. “Wejdź na dobry kurs”. Za najlepszy program lojalnościowy BtoC uznano “Klub witalności i pasja” dla marki Geriavit Pharmaton autorstwa agencji HealthWay. Akcja “Żubr dba o korzenie” przygotowana dla Kompanii Piwowarskiej przez Tequila/Polska była najlepszą promocją sprzedaży BtoC. W kategorii promocja sprzedaży BtoB triumfowała agencja IQ Marketing z pracą “World rally of distributors” dla Sony Ericsson. W kategorii event marketing agencja Momentum Worldwide otrzymała Golden Arrow za “Festiwal kobiecości”. Jako najlepszą kampanię internetową nagrodzono “Nowe taryfy w Plusie – bazgroły” agencji MRM Worldwide. Golden Arrow dla Momentum Worldwide przyznano w kategorii kampania zintegrowana BtoC za pracę dla konsoli Xbox360 Microsoftu.

Ponadto jury przyznało 17 wyróżnień. Do konkursu napłynęło 120 prac w 15 kategoriach, a na short-listę trafiły 43 projekty.

Jury obradowało w składzie pod przewodnictwem Iwony Kosmann – członka zarządu TP i dyrektora wykonawczego Grupy TP ds. rynku masowego, i składało się z przedstawicieli marketerów i agencji. (TW)