Kraj

Tele2 wchodzi w usługi dostępu do internetu, wprowadza nową strategię marketingową, rusza z kampanią

Operator telekomunikacyjny Tele2 Polska rozpoczyna świadczenie usług szybkiego dostępu do internetu pod marką Tele2 Internet. Równocześnie implementuje w Polsce nową...

Operator telekomunikacyjny Tele2 Polska rozpoczyna świadczenie usług szybkiego dostępu do internetu pod marką Tele2 Internet. Równocześnie implementuje w Polsce nową globalną strategię marketingową, z którą wiąże się zmienione logo i identyfikacja wizualna, nowy slogan reklamowy i odświeżona linia komunikacyjna.

Właśnie rusza kampania reklamowa operatora, pierwsza w nowym duchu – w telewizji i prasie, od lipca zostanie poszerzona o outdoor. Kampania zaplanowana jest na razie do końca września. Główny przekaz dotyczy właśnie usług dostępu do internetu (“Jest już u tysięcy Szwedów. Teraz dociera do Ciebie. Nasz Tele2 Internet…”). Jednym z podkreślanych elementów jest cena – 15 zł miesięcznie za dostęp z prędkością 1 Mb (chociaż oczywiście jest to uproszczenie – tyle kosztuje kilka pierwszych miesięcy w ofercie promocyjnej przy podpisaniu umowy na 3 lata, późniejsze miesiące w okresie obowiązywania umowy są już droższe – generalnie cennik został skonstruowany tak, by łatwo było go porównywać z cennikiem TP SA). Tele2 Polska w zakresie komunikacji reklamowej współpracuje z Publicisem i Starcomem.

– Nowe logo, nowa wizualizacja i szerzej – nowa strategia marketingowa wiążą się z wdrażaną od pewnego czasu przez nasz koncern globalną zmianą strategii biznesowej. Odchodzimy stopniowo od bycia resellerem usług telekomunikacyjnych, świadczenia ich bez własnej infrastruktury. Chcemy się koncentrować na najbardziej obiecujących rynkach, jak właśnie szybki dostęp do internetu czy telefonia komórkowa – mówi Karol Wieczorek, rzecznik Tele2 Polska.

Grupa Tele2 działa w 22 krajach, na koniec 2006 r. obsługiwała w sumie ok. 30 mln klientów, co dało jej przychody rzędu 20 mld zł (13 proc. wzrostu rok do roku). – Nasza nowa strategia została bardzo dobrze odebrana przez rynki finansowe, giełdowa wycena Tele2 w ciągu ostatniego roku wzrosła mniej więcej dwukrotnie – mówi Wieczorek.

W Polsce przychody spółki wyniosły w ub.r. 393 mln zł, firma ma ok. 1 mln klientów telefonii stacjonarnej. – Jeśli chodzi o usługi dostępu do internetu, to naszym celem jest zostanie największym operatorem alternatywnym internetu – mówi Wieczorek, nie precyzuje jednak, w jakiej perspektywie czasowej Tele2 chciałoby ten cel osiągnąć. Nie podaje także planów sprzedażowych nowej usługi na ten rok ani założonej perspektywy osiągnięcia rentowności. – Mogę tylko powiedzieć ogólnie, że standardowo w koncernie Tele2, gdy wchodzimy w nowy obszar działalności, zakładamy, że po upływie 3 lat te nowe usługi powinny już na siebie zarabiać – mówi.

Nowe hasło korporacyjne Tele2 brzmi “Tele2. Why pay more?”, co w polskiej wersji zostało przetłumaczone na: “Tele2. Po co płacić więcej?”. Hasło po raz pierwszy pojawia się właśnie w startującej kampanii reklamowej, podobnie jak nowe korporacyjne barwy z dominującym kolorem żółtym. – Nasz główny komunikat stawia na racjonalny wybór. Chcemy trafiać do klientów, którym zależy na jakości, ale jednocześnie chcą niskich cen usług – dodaje Wieczorek.

Kanały sprzedaży usług dostępowych będą podobne jak do tej pory przy sprzedaży usług telefonicznych: telemarketing, sprzedawcy bezpośredni oraz sprzedaż internetowa. Jednak znacznie większy nacisk ma być położony na ten ostatni sposób. – Uruchamiamy właśnie nowy serwis internetowy, nie tylko dostosowany do nowej identyfikacji wizualnej firmy, ale całkowicie przebudowany, i w nim bardzo duży nacisk chcemy położyć na sprzedaż przez internet – wyjaśnia Wieczorek. (MG)