M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Merlin.pl pracuje nad nowymi działami produktowymi: "Zdrowie i uroda" i "Zrób to sam", na IV kwartał planuje dużą kampanię

Serwis Dzienny | 27 czerwca 2007, 06:45

Merlin.pl pracuje nad nowymi działami produktowymi, z którymi chce wystartować w IV kwartale br. - ma to być obszar "Zdrowie...

Merlin.pl pracuje nad nowymi działami produktowymi, z którymi chce wystartować w IV kwartale br. - ma to być obszar "Zdrowie i uroda" oraz "Zrób to sam". Sklep prowadzi już rozmowy z potencjalnymi dostawcami.

Jak wyjaśnia Krzysztof Jerzyk, wiceprezes i p.o. prezes zarządu Merlin.pl, uruchomienie nowych działów jest związane z przyjętą strategią poszerzania działalności o nowe obszary i planem zbudowania szerokiej platformy e-commerce.

Przypomnijmy, że pod koniec maja br. Merlin.pl kupił większościowe udziały w firmie Presco Media Sp. z o.o., stając się w ten sposób współwłaścicielem sklepu internetowego e-cyfrowe.pl, ze sprzętem fotograficznym i z elektroniką. E-cyfrowe będzie działał nadal pod własną marką w ramach jednego z elementów wspomnianej platformy e-commerce. Merlin.pl myśli o kolejnych tego typu przejęciach, jednak jak wyjaśnia Jerzyk, raczej nie należy się ich spodziewać w tym roku. - Chcemy w najbliższych miesiącach skoncentrować się na dobrym zintegrowaniu e-cyfrowego z naszym dotychczasowym biznesem i na uruchomieniu tych dwóch nowych działów produktowych - mówi.

Na IV kwartał br. spółka planuje "powtórkę" z ubiegłorocznej kampanii reklamowej. - Na razie jest zbyt wcześnie, by rozmawiać o szczegółach, ale zapewne w tym roku kampania będzie już nie tak czysto wizerunkowa, raczej będzie miała mocniej rozbudowane wątki sprzedażowe - mówi Krzysztof Jerzyk.

W ub.r. w IV kwartale Merlin.pl po raz pierwszy w swojej historii przeprowadził szeroką kampanię poza internetem, w dużej mierze w telewizji, z naciskiem na budowanie świadomości i wizerunku marki. Firma wydała wtedy na nią 3-4 mln zł i w tym roku kampania planowana na IV kwartał będzie zapewne miała podobny budżet.

W 2006 r. Merlin miał 63 mln zł przychodów, na ten rok zakłada 90-100 mln zł (bez wliczania biznesu e-cyfrowe.pl). Przejęty przez niego sklep e-cyfrowe.pl miał w ub.r. 13,5 mln zł przychodów, na ten rok zakłada się 17 mln zł. (MG)

Czytaj więcej na temat: , ,