M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Marquard przejmuje od Springera magazyny kobiece, a Springer od Marquarda - tytuły sportowe

Serwis Dzienny | 2 lipca 2007, 06:45

Wydawnictwa Marquard Media Polska i Axel Spinger Polska zawarły transakcję wiązaną. Obie strony zgodnie stwierdzają, że warunki finansowe transakcji nie...

Wydawnictwa Marquard Media Polska i Axel Spinger Polska zawarły transakcję wiązaną. Obie strony zgodnie stwierdzają, że warunki finansowe transakcji nie podlegają ujawnieniu.

W wyniku transakcji Marquard Media przejmuje magazyny kobiece od Axel Springer Polska, który z kolei przejmuje od Marquarda tytuły sportowe. Umowa między wydawcami wejdzie w życie pod warunkiem zaakceptowania jej przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nieoficjalnie o takim porozumieniu między Springerem i Marquardem mówiło się już od dawna. Dotychczasowe decyzje po stronie obu wydawców wskazywały, że przygotowują się do transkacji.

Marquard i Springer w związku z umową przyjęli koncepcję przejęcia zakładu pracy w zgodzie z kodeksem pracy, co przekazał Tomasz Zięba, prezes Marquard Media Polska. Nastąpi więc przejście pracowników do wydawnictwa przejmującego zakład pracy, z wyłączeniem tych, których firmy macierzyste postanowią zatrzymać w swoich strukturach.

Marquard wzbogaci swoje portfolio tytułów kobiecych. Do obecnych w nim magazynów "Cosmopolitan", "Joy", "Shape" dołączą: tygodnik "Pani Domu" (średnia sprzedaż ogółem w marcu br. - 238,8 tys. egz., ZKDP) oraz wydania specjalne "Pani Domu poleca" i "Pani Domu Ekstra", miesięczniki "Olivia" (marzec br. - 335,2 tys.), "Cienie i Blaski" (105,6 tys.), "Sekrety Serca" (77,5 tys.).

Natomiast Springer wzmocni na polskim rynku portfolio swoich dzienników. Do "Faktu" i "Dziennika" dołączy "Przegląd Sportowy" (średnia sprzedaż ogółem w marcu br. - 68,1 tys. egz. ZKDP), dodatki "Tempo" i "Skarb Kibica" oraz portal internetowy www.sports.pl.

Jak powiedziała Magdalena Malicka, prezes G+J Polska, po tej transakcji na rynku wydawców nastąpią przetasowania. Springer, koncentrując się na prasie informacyjnej i opiniotwórczej, przestanie już być bezpośrednim konkurentem G+J Polska, które będzie musiało teraz baczniej przyglądać się decyzjom Marquarda. Dziś trudno mówić o szczegółach. Ciekawe np., jak Marquard rozłoży wydatki promocyjne, jaką część przeznaczy na dotychczas wydawane magazyny, a jaką na pozyskane. (KP)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,