Kraj

Unilever wdraża nowe zasady współpracy z agencjami fieldmarketingowymi

Unilever wdraża nowe zasady współpracy z agencjami fieldmarketingowymi. Jest to wynik ubiegłorocznego dużego przetargu na projekt o nazwie Capppuccino. Według...

Unilever wdraża nowe zasady współpracy z agencjami fieldmarketingowymi. Jest to wynik ubiegłorocznego dużego przetargu na projekt o nazwie Capppuccino. Według naszych informacji jego celem było skonsolidowanie wszystkich działań w punkcie sprzedaży w jednej agencji. Projekt polega także na konsolidacji działań animacyjnych z merchandisingowymi, które dotąd był rozdzielone.

W efekcie przetargu marketer zdecydował się jednak ostatecznie na wybór dwóch firm – Cursor i Dema. Pierwsza z nich utworzyła nawet osobną strukturę do obsługi Unilevera. Obecnie realizowane są pierwsze działania zgodnie z nowym konceptem, jednak według informacji dochodzących z rynku model współpracy z wybranymi agencjami wciąż ulega zmianom.

Faktem jest jednak, że w porównaniu z ub.r. podejście Unilevera do fieldu jest inne. Dotychczas zwykle agencje przygotowujące kreację promocji były odpowiedzialne także za jej realizację w sklepie. Obecnie realizacją zajmują się tylko wybrane dwie agencje.

Rozstrzygnięcie przetargu i wdrożenie nowych zasad współpracy dotknęły kilka firm, które w ub.r. realizowały działania fieldowe dla Unilevera. Są wśród nich m.in. Great Open House i Sales Link.

W chwili powstawania tej wiadomości przedstawiciele firmy Unilever nie mogli nam udzielić bliższych informacji na temat projektu Cappuccino. (TW)