Kraj

Według badań Nielsena handel nowoczesny ma w Polsce nadal silną pozycję

Pozycja handlu nowoczesnego jest w Polsce nadal silna - wynika z badania ShopperTrends przeprowadzonego przez firmę Nielsen. Mimo że hipermarkety...

Pozycja handlu nowoczesnego jest w Polsce nadal silna – wynika z badania ShopperTrends przeprowadzonego przez firmę Nielsen. Mimo że hipermarkety i sklepy tradycyjne mają podobny odsetek lojalnych klientów (wydających najwięcej), sklepy tradycyjne mają więcej klientów regularnych odwiedzających je raz w tygodniu. Polacy najczęściej spośród krajów Europy Środkowo-Wschodniej robią zakupy w sklepach handlu tradycyjnego, co czynią średnio co drugi dzień, a w sklepach nowoczesnych bywają raz w tygodniu. W sklepach tradycyjnych kupujemy owoce i warzywa, w sklepach nowoczesnych przede wszystkim chemię gospodarczą. 20 proc. konsumentów szuka promocyjnych produktów. 89 proc. Polaków zna przynajmniej jedną markę własną.

Badanie pokazało także pewne tendencje w sposobie funkcjonowania placówek handlowych. Polskie małe sklepy organizują się w sieci lub grupy. Zachodni gracze stawiają na rozwój w różnych formatach, przede wszystkim średniej wielkości i małych sklepów w ramach jednej marki. Inny trend dotyczy silnej ekspansji dyskontów. (MKS)