Kraj

Zumi.pl trzy tygodnie po premierze osiągnął 12,5-proc. zasięg

Zumi.pl, lokalizator internetowy związany z Onetem, w trzy tygodnie od swojej premiery osiągnął 12,5-proc. zasięg (1,8 mln użytkowników) - wynika...

Zumi.pl, lokalizator internetowy związany z Onetem, w trzy tygodnie od swojej premiery osiągnął 12,5-proc. zasięg (1,8 mln użytkowników) – wynika z najświeższej fali badań Megapanel PBI/Gemius (za kwiecień; Zumi wystartował 12 kwietnia).

– Rezultaty przekroczyły nasze najbardziej optymistyczne założenia. Myślę, że to zasługa zarówno unikatowych na naszym rynku cech tego produktu, jak i udanej kampanii reklamowej – powiedział Bartłomiej Zarębski, dyrektor zarządzający pionu Search & Markeplace Onet.pl. Zumi.pl konkuruje zarówno z serwisami ogłoszeniowymi typu yellow pages, jak i serwisami mapowymi, jako jedyny łączy w sobie jednak tak wiele różnych funkcjonalności (mapy, zdjęcia satelitarne, lokalizacja, bazy teleadresowe, ogłoszenia). W kategorii tej liderem w badaniach Megapanel jest serwis pf.pl (Panorama Firm) z 2,37 mln użytkowników w kwietniu. Zumi.pl jest na drugim miejscu, wyprzedza pkt.pl (1,57 mln użytkowników). Kolejne miejsca zajmują: Szukacz Mapy (1,44 mln), yellowpages.pl (1,2 mln), OnetKatalog – Firmy według branż (1 mln), Interia Map24 (0,6 mln) i Ditel (0,27 mln).

Kampanię wprowadzającą Zumi.pl na rynek przygotowała agencja Demo Effective Launching (strategia, kreacja) we współpracy z działem marketingu Zumi (media). (MG)