Kraj

Polscy emigranci na Wyspach tęsknią za polskim piwem - raport ARC Rynek i Opinia

60 procent polskich emigrantów "nowej fali" na Wyspach Brytyjskich kupuje polskie marki za granicą, 20 procent deklaruje, że brakuje im...

60 procent polskich emigrantów “nowej fali” na Wyspach Brytyjskich kupuje polskie marki za granicą, 20 procent deklaruje, że brakuje im polskich marek, wynika z badań ARC Rynek i Opinia, z których wnioski umieszczono w raporcie “Polscy konsumenci w Wielkiej Brytanii i Irlandii”.

– Emigrantom brakuje całego szeregu produktów. Co zaskakujące, numerem jeden jest polskie piwo, a przecież mówimy tu o krajach, które z piwa słyną. Tymczasem Polacy wolą polskie piwo, także na emigracji – mówi Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

Polacy w dużej części kupują na emigracji polskie produkty, jednak i tak odczuwają niedosyt. Najbardziej brakuje im piwa (najczęściej Tyskiego), a także wódki, słodyczy i przekąsek. Emigranci tęsknią też za sokami Tymbark i masłem osełkowym. Nie tylko kupują polskie produkty, korzystają też z polskich mediów. Oglądają telewizję, niemal połowa słucha radia, aż 60 proc. korzysta z internetu. Są dobrze poinformowani o tym, co się dzieje w ojczyźnie, często biorą udział w dyskusjach na forach internetowych.

Pełny raport udostępniony mediom można przeczytać w naszym serwisie internetowym (pod adresem: https://media.com.pl/baza_danych.php).

(MG)