M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Akwizycja Danone'a nie wpłynie na funkcjonowanie Nutricii Polska, na razie nie wiadomo, jak będzie w przypadku Lu Polska

Serwis Dzienny | 30 lipca 2007, 06:45

Danone globalnie porządkuje portfolio swoich produktów. Odsprzedaje Kraft Foods cały biznes ciasteczkowy - w Polsce jest to Lu Polska -...

Danone globalnie porządkuje portfolio swoich produktów. Odsprzedaje Kraft Foods cały biznes ciasteczkowy - w Polsce jest to Lu Polska - planuje natomiast przejęcie firmy Numico, producenta żywności dla dzieci i niemowląt.

Małgorzata Kołodrub, kierownik ds. komunikacji Nutricia Polska Sp. z o.o. (pod taka nazwą Numico funkcjonuje w Polsce), nie ustosunkowała się do międzynarodowych planów koncernu, odsyłając wszelkie zapytania do centrali.

- Akwizycja Danone'a nie wpłynie na zmianę strategii funkcjonowania Numico w Polsce - zapewnił natomiast Edo Legendijk z biura prasowego europejskiej centrali Numico. - Ponieważ są to zupełnie odrębne segmenty, spodziewamy się, że Danone utrzyma obecny model biznesu, z dwiema dywizjami - Baby Food i Clinical Nutrition - funkcjonującymi niezależnie. Edo Legendijk dodał, że zakończenie dealu pomiędzy Danone'em i Numico spodziewane jest do końca października.

Prawdopodobnie nie będzie też związanych z akwizycją zmian w przypadku marketingowych partnerów Nutricii, do których należą agencje Arip, Alert Media i Macroscope OMD. Nazwa firmy w Polsce - Nutricia Polska - także nie ulegnie zmianie.

Najważniejsze marki Nutricii to: Nutricia, Milupa, Dumex oraz Cow & Gate.

Inne plany Danone'a zakładają sprzedaż całej dywizji ciastek Kraft Foods. Decyzje w tej sprawie mają charakter globalny, obejmując 22 kraje, w tym Polskę (ale z wyłączeniem Indii i Ameryki Południowej). Porozumienie pomiędzy koncernami ma na razie bardzo wstępny charakter.

Polski oddział Danone'a zajmujący się ciastkami - Lu Polska - ma w swoim portfolio takie marki, jak: Delicje, Pierniczki Alpejskie, Petitki, Lu, Pieguski San (w tym m.in. Łakotki, Wiatraczki Holenderskie, Wiatraczki Złotokłose i inne). Agencją reklamową obsługującą całe portfolio Lu jest Euro RSCG Warsaw, PR zajmuje się agencja Sensors (Grupa Euro RSCG).

- Na tym etapie jeszcze nie wiemy, czy i w jaki sposób współpraca w przyszłości ułoży się pomiędzy naszymi firmami - powiedziała Katarzyna Przewuska, dyr. zarządzająca agencji Sensors.

Kompleksową obsługą mediową wszystkich dywizji Danone Polska zajmuje się MediaCom Warszawa.

Nie udało nam się uzyskać do momentu zamknięcia tego wydania "MMP" żadnego komentarza od Danone'a. Agencjami, które obsługują Kraft Foods w Polsce i mogłyby zyskać na tej akwizycji, są: JWT Polska, Gruppa66 Ogilvy oraz Alert Media. Domem mediowym jest Starcom Polska. (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,