M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Według eMarketera wzrośnie rola internetu w marketingu sportowym

Serwis Dzienny | 31 lipca 2007, 06:45

Zdaniem analityków firmy eMarketer w najbliższych latach wzrośnie rola internetu w projektach realizowanych w obszarze marketingu sportowego. Według raportu "Sport...

Zdaniem analityków firmy eMarketer w najbliższych latach wzrośnie rola internetu w projektach realizowanych w obszarze marketingu sportowego. Według raportu "Sport Site Marketing: A Whole New Ballgame" marketerzy wykorzystujący sport w działaniach komunikacyjnych nadal będą inwestować w reklamę i sponsoring telewizyjny oraz event marketing, jednak rola mediów online będzie coraz większa. Chodzi nie tylko o globalny zasięg tego medium, ale przede wszystkim o możliwość tworzenia społeczności kibiców.

Przeprowadzone badania wykazały, że 58 proc. fanów sportu ogląda imprezy sportowe w telewizji, ale jednocześnie korzysta z nowych mediów takich jak e-mailing czy SMS. Wielość kanałów komunikacji, z których korzysta, oznacza, że ich jednoczesne wykorzystanie przez marketerów pozwala na zwiększenie zaangażowania konsumenta i zainteresowanie go marką lub produktem. Wzrośnie również rola reklam w grach komputerowych wykorzystujących tematykę sportową. Niektóre stacje sportowe już podpisały umowy o współpracy z producentami gier wideo, które dotyczą tworzenia wspólnych produktów (przykładem jest ESPN, która razem ze Skyworks Technologies wydała serię 40 gier, w których sprzedawana jest przestrzeń reklamowa).

Porozumienia komercyjne mogą również wiązać producentów gier i organizacje reprezentujące poszczególne dyscypliny sportowe. W Stanach Zjednoczonych taką umowę podpisał Electronic Arts z władzami ligi futbolu amerykańskiego NHL. O rosnącej roli internetu świadczą również wydarzenia, jakie miały miejsce podczas tegorocznego finału Superbowl, największego dorocznego wydarzenia w marketingu sportowym. Reklamodawcy oprócz zakupu czasu telewizyjnego zdecydowali się na inwestycje w reklamę w serwisach internetowych MySpace, AOL i YouTube. W 2008 r. stacja Fox zamierza sprzedawać wokół finału pakiety reklamowe, na które będzie się składać poza spotami telewizyjnymi również czas reklamowy w siostrzanym serwisie MySpace. ("AdWeek")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,