Kraj

Piotr Samson nowym szefem marketingu LOT-u

Piotr Samson, dotychczasowy doradca zarządu ds. strategii, został nowym dyrektorem biura marketingu i produktu Polskich Linii Lotniczych LOT. Na tym...

Piotr Samson, dotychczasowy doradca zarządu ds. strategii, został nowym dyrektorem biura marketingu i produktu Polskich Linii Lotniczych LOT. Na tym stanowisku od początku czerwca był wakat po odejściu Doroty Haller (kierowała biurem marketingu i produktu od końca 2005 r.).

Piotr Samson ukończył organizację i zarządzanie przemysłem na Politechnice Warszawskiej oraz studia MBA na Uniwersytecie Cranfield w Wielkiej Brytanii, a także kurs Master of Science in Industrial Administration na Uniwersytecie Cornegie Mellon w Pittsburghu (USA) i studia na Wydziale Handlu Uniwersytetu Galway w Irlandii. W latach 2002-2007 prowadził własną działalność gospodarczą w zakresie doradztwa marketingowo-sprzedażowego. Od maja br. współpracował z PLL LOT jako doradca zarządu ds. strategii, wcześniej z TP SA przy wprowadzaniu na rynek sieci salonów sprzedaży Telepunkt, a także z Bankiem BPH, dla którego opracował system standardów obsługi klienta. W latach 2000-2002 był dyr. ds. marketingu wydawnictwa Business Press, wydawcy magazynu pokładowego LOT-u “Kaleidoscope”. W latach 1999-2000 pracował w Shell Polska (odpowiadał za marketingowe wprowadzenie na rynek programu lojalnościowego Shell Smart), a wcześniej (1997-1999) pracował w firmie Unilever m.in. na stanowisku category trade managera oraz brand managera.

Samson pracował też już wcześniej w Locie – w latach 1993-1996 zajmował się m.in. przygotowaniem okresowych analiz przewozowych, założeń do nowego programu identyfikacji wizualnej LOT oraz koordynowaniem działań marketingowych. Reprezentował też PLL LOT na lotnisku Heathrow w Londynie. Ma 37 lat, interesuje się lotnictwem i muzyką rockową. PLL LOT współpracuje reklamowo z McCann Erickson i Universal McCann. (MB)