Zagranica

Branża reklamowa w USA przeciwna kolejnym restrykcjom wobec reklam tytoniu

Amerykańska branża reklamowa protestuje przeciwko projektowi nowej ustawy nakładającej na producentów papierosów i wyrobów tytoniowych dodatkowe ograniczenia w reklamie ich...

Amerykańska branża reklamowa protestuje przeciwko projektowi nowej ustawy nakładającej na producentów papierosów i wyrobów tytoniowych dodatkowe ograniczenia w reklamie ich produktów i działalności sponsoringowej. Ustawa, której promotorem jest senator Demokratów Edward Kennedy, ma wprowadzić ograniczenia w używaniu koloru w reklamach papierosów w mediach, gdzie co najmniej 15 proc. odbiorców mogą stanowić osoby poniżej 18. roku życia. Dodatkowo precyzuje wielkość i czcionkę w ostrzeżeniach o szkodliwości palenia i wprowadza ograniczenia w działalności sponsoringowej koncernów tytoniowych.

Projektem ustawy amerykański Senat ma się zająć po wakacjach. Jej pomysłodawcy przekonują, że ma ona chronić głównie nieletnich przed nałogiem palenia. Dick O’Brien z American Association of Advertising Agencies odpowiada: – To de facto oznacza zakaz reklamy legalnie sprzedawanego produktu. To niezgodne z Pierwszą Poprawką [do Konstytucji Stanów Zjednoczonych – red.]. Dan Jaffe z Association of National Advertisers dodaje: – Jesteśmy zaniepokojeni tym precedensem.

W myśl ustawy FDA (Food and Drug Administration) uzyska kompetencje w sprawie regulacji dotyczących wyrobów tytoniowych. Przedstawiciele środowiska reklamowego przekonują, że nowe regulacje w niewielkim stopniu dotkną producentów papierosów, których reklamy i tak są już są ograniczone, a propozycje te określają mianem “cenzury treści”. (WARC.com)