Przetargi

CEDC ma nową strategię dla Bolsa; przetarg wygrał Tippingpoint

CEDC, firma zajmująca się produkcją i dystrybucją alkoholi, powierzyła obsługę swojej sztandarowej marki Bols Vodka agencji reklamowej Tippingpoint. W przetargu...

CEDC, firma zajmująca się produkcją i dystrybucją alkoholi, powierzyła obsługę swojej sztandarowej marki Bols Vodka agencji reklamowej Tippingpoint. W przetargu brały udział m.in agencje: PZL, Gruppa66 Ogilvy, JWT, Tippingpoint, Testardo Red Cell, AdWorks, De Facto oraz Wood Advertising. – Wybraliśmy agencję, która zaprezentowała zdecydowanie najlepsze, najbardziej oryginalne propozycje – twierdzi Bożena Piotrowska, dyrektor maketingu CEDC. – Na dodatek prowadzoną przez ludzi o świetnie ugruntowanej pozycji w segmencie reklamy alkoholi – dodaje Piotrowska.

Marketer rozpoczął wiosną br. prace nad stworzeniem nowej platformy komunikacji dla marki na kolejne lata. Podstawą nowej strategii miało być założenie, że Bols ma silny wizerunek, jednak brand potrzebuje nowej komunikacji, która będzie spójna i unikatowa (o nowej strategii i rozpoczęciu przetargu informowaliśmy w DS “MMP” z 10 kwietnia br.). Bols to obok Absolwenta (produkowanego przez Polmos Białystok) najważniejsza z marek wódek w portfolio CEDC (który w 2005 r. przejął firmę Bols i kontrolę nad Polmosem Białystok) i czwarta pod względem udziałów ilościowych marka na rynku. Brand miał jednak w ub.r. kłopoty – według danych Nielsena jego udziały rynkowe w 2006 r. spadły z ponad 6,5 proc. na początku roku do ok. 5 proc. na koniec. W lutym br. CEDC obniżył cenę detaliczną Bolsa o 4 proc., czemu towarzyszyła kampania promocyjna pod hasłem “Cena spada, emocje rosną”. (JP)