Telewizja Polska ogłosiła przetarg na realizację badań ilościowych dotyczących segmentacji widowni telewizyjnej.
Głównym celem badania jest wyodrębnienie najważniejszych grup widzów z punktu widzenia ich preferencji telewizyjnych oraz stylu oglądania telewizji, a także określenie potencjału i kierunków rozwoju widowni telewizji publicznej. Badanie ma wskazać również rolę telewizji publicznej na tle stacji komercyjnych, perspektywy zmian widowni telewizji publicznej w kontekście rozwoju rynku telewizyjnego, czynniki, dla których widz wybiera tę, a nie inną stację telewizyjną.
Badanie będzie realizowane na próbie 2000 osób w wieku 15-75 lat, mających telewizor.
Zainteresowane udziałem w przetargu instytuty muszą wpłacić wadium w wysokości 2 tys. zł. Warunkiem uczestnictwa w nim jest zrealizowanie w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej dwóch badań ilościowych na próbie ok. 1000 osób na temat programów telewizyjnych.
Termin składania ofert upływa 23 sierpnia br. (BG)