Zagranica

Izba Gmin krytykuje sieci handlowe za niskie ceny alkoholu

Brytyjska Izba Gmin krytykuje sieci handlowe za niskie ceny alkoholu. Podczas ostatniego posiedzenia wielu parlamentarzystów było zdania, że obniżki cen...

Brytyjska Izba Gmin krytykuje sieci handlowe za niskie ceny alkoholu. Podczas ostatniego posiedzenia wielu parlamentarzystów było zdania, że obniżki cen trunków są czynnikiem wpływającym na alkoholizm. Twierdzili też, że sklepy sprzedają alkohol poniżej kosztów, aby przyciągnąć klientów. Powodem dyskusji było m.in. upublicznienie raportu, którego autorzy są zdania, że w czasie ubiegłorocznego mundialu cztery największe sieci handlowe (Asda, Tesco, Sainsbury’s i Morrisons) sprzedały poniżej kosztów alkohol za ponad 112 mln funtów. Jako przykład taniego alkoholu wskazali m.in. na cydr marki Tesco, który kosztuje 34 pensy za pintę, czyli jest tańszy od wody.

Z krytyką parlamentarzystów nie zgadzają się przedstawiciele Tesco, którzy twierdzą, że cena alkoholu nie przekłada się na skalę problemów związanych z alkoholizmem. Przedstawiciele sieci podają jako przykład kraje południa Europy, gdzie alkohol jest znacznie tańszy niż w Wielkiej Brytanii, a problem alkoholizmu nie istnieje. (TW)