Zagranica

Grupa reklamowa Dentsu notuje spadek zysków

Dentsu, piąta co do wielkości na świecie sieć reklamowa i marketingowa, jest zadowolona z wyników za okres rozrachunkowy 2006/07. Wzrost...

Dentsu, piąta co do wielkości na świecie sieć reklamowa i marketingowa, jest zadowolona z wyników za okres rozrachunkowy 2006/07. Wzrost przychodów zawdzięcza przede wszystkim ubiegłorocznym mistrzostwom świata w piłce nożnej.

Wyniki te uległy jednak pogorszeniu. W pierwszym kwartale br. zysk operacyjny Dentsu spadł o 32 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego – z 11,13 miliarda jenów do 7,54 miliarda jenów.

Przedstawiciele Dentsu tłumaczą, że spadek przychodów wynika m.in. ze zmniejszenia budżetów reklamowych kierowanych do telewizji, prasy i magazynów, głównie przez firmy z sektora finansów.

Rzecznik prasowy Dentsu zapowiedział, że firma liczy na poprawę wyników finansowych w najbliższym czasie w związku z mistrzostwami świata w lekkiej atletyce. (WARC News)