M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

YouTube rozpocznie sprzedaż czasu reklamowego w Polsce

Serwis Dzienny | 22 sierpnia 2007, 06:45

Należący do Google popularny serwis wideo YouTube będzie sprzedawał reklamy. 10-sek. spoty reklamowe będą emitowane podczas oglądania wybranych materiałów. Chodzi...

Należący do Google popularny serwis wideo YouTube będzie sprzedawał reklamy. 10-sek. spoty reklamowe będą emitowane podczas oglądania wybranych materiałów. Chodzi o tzw. kontent premium, czyli np. teledyski muzyczne, trailery (zapowiedzi nowości kinowych etc.). Shiva Rajamaran, product marketing manager YouTube, mówi, że reklamy będą emitowane tylko w filmach wideo wybranych partnerów, takich jak CBS czy Warner Bros. i jego zdaniem nie są one agresywne dla odbiorców (użytkowników YouTube), więc nie powinny ich denerwować czy zniechęcać. Przedstawiciele YouTube nie podają żadnych prognoz dotyczących przewidywanych przychodów ze sprzedaży reklam. W etapie testów nowej usługi brało udział ok. 20 dużych reklamodawców, z których kilku zdecydowało się na reklamowanie się od razu od momentu launchu (m.in. Warner Bros. i BMW). YouTube rozpoczyna sprzedaż reklam w Stanach Zjednoczonych, w Europie ta usługa wejdzie w najbliższych miesiącach. Wśród rodzimych marketerów, którzy w kampaniach wirusowych wykorzystywali YouTube, można wymienić: P4/Play, Coca-Colę (Sprite) czy Kompanię Piwowarską (Lech). (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,