Kraj

Według Gemiusa 6 mln osób szuka w sieci informacji o turystyce

Aż 40 proc. użytkowników czerpie wiedzę o usługach turystycznych głównie z internetu, podczas gdy prasa stanowi wskazówkę dla jedynie 5...

Aż 40 proc. użytkowników czerpie wiedzę o usługach turystycznych głównie z internetu, podczas gdy prasa stanowi wskazówkę dla jedynie 5 proc. badanych – wynika z raportu “E-commerce 2007” opracowanego przez Gemius SA.

Niemal co drugi internauta (47 proc.) szuka w sieci informacji o biletach na pociąg, autobus czy samolot.

Według badania Megapanel PBI/Gemius w maju br. witryny zgrupowane w kategorii “Turystyka” odwiedziło ponad 6,4 mln użytkowników. Najchętniej odwiedzali oni serwisy turystyczne Onetu – 1,9 mln internautów, Szukacz.pl (1,5 mln) i Eholiday.pl (0,7 mln).

Spośród internautów robiących zakupy w e-sklepach 24 proc. zdecydowało się na zakup tą drogą biletów na pociąg, autobus czy samolot. Zaledwie 7 proc. użytkowników zakupiło w ten sposób usługę turystyczną. (BG)