Na polski rynek płatności masowych, takich jak doładowania telefonów czy rachunki domowe, wchodzi nowa firma PayUp.
Większościowym udziałowcem PayUp Poland SA jest holenderski PayUp Holding (firma z portugalskim rodowodem), a mniejszościowym notowany na warszawskiej GPW Eurocash (właściciel sieci hurtowni i sklepów Abc).
Dyrektorem marketingu i sprzedaży w PayUp Poland został Zbigniew Furmańczak, który ostatnie 3,5 roku pracował jako head of trade marketing w Nivea Polska. Wcześniej przez sześć lat pracował w Pepsi-Cola General Bottlers (jako key account, a następnie szef działu key accountów).
Ukończył studia na Politechnice w Poznaniu oraz studia MBA w Wielkopolskiej Szkole Biznesu (Nottingham Business School).
PayUp chce rozwijać sieć płatności m.in. rachunków domowych takich jak za telefon, energię, gaz, wodę, kablówkę itp. Podobną sieć pod marką Via – Moje Rachunki prowadzi m.in. Billbird SA, a np. Citibank – sieć Unikasa, bank BPH – TransKasa, a sieć marketów Żabka we współpracy z Raiffeisen Bank Polska – “Drobne rachunki w Żabce”. (MB)