Kraj

Zarys strategii Agory po zmianie prezesa spodziewany na początku 2008 r.

Zarys strategii na najbliższą przyszłość Agora SA ma przedstawić na początku 2008 r. Taka jest zapowiedź Marka Sowy, nowego prezesa...

Zarys strategii na najbliższą przyszłość Agora SA ma przedstawić na początku 2008 r. Taka jest zapowiedź Marka Sowy, nowego prezesa Agory, który wczoraj rozpoczął pracę w spółce.

Dodał, że nie należy spodziewać się strategii o charakterze rewolucyjnym. Zapowiada się kontynuacja działań Agory, ale spółka będzie też aktywnie sięgać po nowe media. Najbliższe dni Marek Sowa przeznaczy na spotkania z inwestorami w kraju i za granicą. Pod uwagę brane są wszelkie formy wzrostu: organiczny, poprzez akwizycje i alianse.

Agora określa trzy innowacyjne obszary, w które będzie inwestować. Są to: zasoby audiowizualne, nowe kanały dystrybucji oraz cyfryzacja. Spółka jak najefektywniej chce korzystać z możliwości synergii posiadanych mediów. Multimedialne styki w spółce tworzą internet, gazety, czasopisma i radio.

Marek Sowa nie wypowiedział się wczoraj konkretnie na temat możliwości inwestycji Agory w telewizję. Powiedział ogólnie, że spółka jest zainteresowana współpracą z głównymi stacjami w Polsce, przygląda się rozwojowi kanałów tematycznych oraz telewizji internetowej.

Zarząd Agory pytany o przygotowania spółki i “Gazety Wyborczej” na jesień br., kiedy spodziewany jest debiut ogólnopolskiej gazety grupy wydawniczej Polskapresse, odpowiedział, że “Gazeta” jest dobrze przygotowana na pojawienie się nowego konkurenta, tym bardziej że dowiodła umiejętności radzenia sobie pod presją w ub.r., gdy wchodził “Dziennik” Springera.

Z ostatnio ogłoszonych wyników finansowych Agory SA za II kwartał i I półrocze br. wynika, że jej pozycja poprawiła się w stosunku do 2006 r., kiedy to w całorocznym podsumowaniu odnotowano znaczny spadek zysku netto i przychodów wobec 2005 r. Przychody Agory za I półrocze br. wyniosły 636 mln zł, podczas gdy rok wcześniej w tym samym okresie – 590 mln (wzrost o 8 proc.), zaś zysk netto spółki za pierwszych sześć miesięcy br. wyniósł 47 mln zł, zaś rok wcześniej w tym czasie – 10 mln (wzrost o 391 proc.). (JD, KP)