Przetargi

GfK Polonia wygrała przetarg TVP na badanie segmentacji widowni TV

Firma badawcza GfK Polonia wygrała przetarg Biura Programowego Telewizji Polskiej na realizację badań ilościowych dotyczących segmentacji widowni telewizyjnej. Pokonała czterech...

Firma badawcza GfK Polonia wygrała przetarg Biura Programowego Telewizji Polskiej na realizację badań ilościowych dotyczących segmentacji widowni telewizyjnej. Pokonała czterech konkurentów: IQS and Quant Group, Ipsos, TNS OBOP oraz ARC Rynek i Opinia.

Głównym celem badania jest wyodrębnienie najważniejszych grup widzów z punktu widzenia ich preferencji telewizyjnych oraz stylu oglądania telewizji, a także określenie potencjału i kierunków rozwoju widowni telewizji publicznej.

Badanie ma wskazać również rolę telewizji publicznej na tle stacji komercyjnych, perspektywy zmian widowni telewizji publicznej w kontekście rozwoju rynku telewizyjnego, czynniki, dla których widz wybiera tę a nie inną stację telewizyjną. Badanie będzie realizowane na próbie 2 tys. osób w wieku 15-75 lat, mających telewizor. (BG)