Kraj

Multimedia chce mieć 30 tys. klientów TV cyfrowej; startuje z usługą VoD

Firma Multimedia Polska uruchamia usługę wideo na żądanie (Video on Demand - VoD). Zdaniem Andrzeja Rogowskiego, prezesa firmy, VoD będzie...

Firma Multimedia Polska uruchamia usługę wideo na żądanie (Video on Demand – VoD). Zdaniem Andrzeja Rogowskiego, prezesa firmy, VoD będzie jednym z głównych czynników dalszego wzrostu przychodów grupy. Firma liczy też, że do końca 2007 roku liczba klientów telewizji cyfrowej wzrośnie do 30 tys. Obecnie ma ona 10 tys. abonentów. Rogowski powiedział też, że usługa VoD będzie jednym z głównych czynników dalszego wzrostu przychodów grupy. Multimedia uruchamia usługę wideo na żądanie początkowo dla abonentów sześciu miast: Gdyni, Kalisza, Lublina, Łodzi, Olsztyna i Torunia, a do końca 2007 roku chce objąć zasięgiem telewizji cyfrowej i usługi VoD 450 tys. gospodarstw domowych. Firma Multimedia Polska wyda na wdrożenie projektu telewizji cyfrowej 30 mln zł w br. i kolejne 40 mln zł w 2008 roku. Początkowo w ofercie VoD znajdzie się ok. 600 filmów. Podpisane zostały już trzy umowy z dystrybutorami filmów: SPI International, Private i S.C. IKO. Wkrótce w ofercie operatora pojawić się ma telewizja interaktywna, a w ciągu kilku miesięcy usługi time-shift TV (przeglądanie zarejestrowanych programów telewizyjnych nadawanych w ciągu ostatniego tygodnia) czy T-commerce (możliwość realizowania zakupów za pośrednictwem telewizji). Spółka jest też w końcowej fazie negocjacji na uruchomienie usług telefonii komórkowej jako operator wirtualny (MVNO). Uruchomienie tej ostatniej usługi planowane jest na przyszły rok. Multimedia Polska osiągnęła w I półroczu 2007 r. ponad 200 mln zł przychodów, a zysk netto wyniósł 28,8 mln zł. (MB, PM)