BBC Worldwide, komercyjna struktura należąca do brytyjskiego nadawcy publicznego BBC, kupiło wydawcę przewodników turystycznych Lonely Planet. Kwota transakcji nie została ujawniona. Swoje udziały w firmie sprzedali jej założyciele – Tony i Maureen Wheeler (powołali ją do życia w 1972 r.) oraz John Singleton (dołączył do spółki w 1999 r.). Zdaniem Johna Smitha, chief executive BBC Worldwide, akwizycja wpisuje się w międzynarodową strategię rozwoju nadawcy, który chce stać się numerem jeden na rynku dostawców informacji biznesowej na świecie. Lonely Planet oprócz przewodników turystycznych ma w portfolio prawie 500 publikacji (m.in.: programy telewizyjne, strony internetowe, słowniki). Wydawane są w wielu językach świata (poza angielskim), m.in.: francuskim, hiszpańskim, niemieckim, włoskim, japońskim, koreańskim i mandaryńskim. Firma osiągnęła najmocniejszą pozycję rynkową w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Australii. (“BrandRepublic”)