M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

CEDC chce kupić Luksusową; po raz pierwszy reklamuje Żubrówkę za oceanem

Serwis Dzienny | 4 października 2007, 06:45

Central European Distribution Corporation (CEDC) jest zainteresowane przejęciem Polmosu Zielona Góra, producenta m.in. wódki Luksusowa. Szwedzki rząd chce sprywatyzować Vin...

Central European Distribution Corporation (CEDC) jest zainteresowane przejęciem Polmosu Zielona Góra, producenta m.in. wódki Luksusowa. Szwedzki rząd chce sprywatyzować Vin & Sprit (V&S), do której należy Polmos w Zielonej Górze. CEDC poinformowało w komunikacie, że "proces sprzedaży V&S daje możliwość akwizycji przez CEDC Polmosu Zielona Góra, głównego krajowego producenta, i CEDC będzie brał aktywny udział w procesie składania ofert na tę część biznesu. Proces ten ma zakończyć się w I-II kw. 2008 r.". Polmos Zielona Góra ma 7 proc. rynku wódki w Polsce, zaś CEDC ma udziały na poziomie 30-32 proc.

21 września br. w DS "MMP" pisaliśmy, że zainteresowane przejęciem V&S są koncerny: Diageo (producent m.in. wódki Smirnoff), Pernod Ricard, do którego należy Wyborowa SA, Bacardi oraz Fortune Brands.

Tymczasem CEDC, który kontroluje też Polmos Białystok, producenta m.in. wódki Żubrówka, wysłał na eksport pierwszy jej transport w nowych butelkach (do Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Meksyku, Skandynawii) i w USA rozpoczyna właśnie jej pierwszą kampanię reklamową. Reklamy podkreślają unikatowy charakter produktu, tradycję (400 lat) i akcentują elementy emocjonalne ("Seductive by nature" - ang. uwodzenie, kuszenie). Kampania została przygotowana i opracowana w Stanach Zjednoczonych - wczoraj nie uzyskaliśmy w CEDC bardziej szczegółowych informacji na ten temat. Nową butelkę zaprojektowała agencja Pearlisher.

W Stanach Zjednoczonych Żubrówka jest spozycjonowana jako marka blisko super premium. Butelka 0,75 l kosztuje 25-26 dol. - więcej niż Absolut, a niewiele mniej niż Grey Goose czy Belvedere. W kwietniu tego roku CEDC przeprowadził relaunch Żubrówki w Polsce (zmiana opakowań, etykiet i pozycjonowania). Jak twierdzi producent, dzięki tym działaniom sprzedaż ilościowa marki wzrosła od kwietnia aż o 30 proc. Przy tym relaunchu CEDC współpracował z agencjami Focus Media Group (przygotowała nową komunikację), AdWorks (współpraca w zakresie strategii), OS3 Multimedia (internet) oraz Studiem DN (nowe opakowania). CEDC informuje również, że dzięki obniżeniu w lutym br. ceny wódki Bols jej sprzedaż wzrosła o 20 proc. ilościowo. (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,