Zagranica

Według Nielsena konsumenci nie ufają reklamie online

Międzynarodowa firma badawcza Nielsen Company przeprowadziła globalne analizy wiarygodności reklam wśród konsumentów wedle kryterium rodzaju mediów, w których są przekazywane....

Międzynarodowa firma badawcza Nielsen Company przeprowadziła globalne analizy wiarygodności reklam wśród konsumentów wedle kryterium rodzaju mediów, w których są przekazywane. Głównym wnioskiem płynącym z badania jest brak wiarygodności reklamy online. Komunikaty reklamowe w mediach tradycyjnych, tj. telewizja, dzienniki i magazyny, generują większe zaufanie niż reklama wyszukiwarkowa, linki sponsorowane czy bannery. Według danych Nielsena 63 proc. konsumentów wierzy w reklamę w gazetach, a 56 proc. w telewizji i magazynach. Tymczasem tylko 26 proc. ufa reklamie na bannerach, a 34 proc. reklamie w wyszukiwarkach. Niskie wskaźniki zaufania ma również reklama mobilna – tylko 18 proc. (“AdWeek”)