Kraj

Samsung zapowiada wzmożone inwestycje reklamowe w sprzęt RTV

Samsung Electronics Polska, jeden z wiodących producentów sprzętu RTV i lider na rynku telewizorów, chce utrzymać tę pozycję i zapowiada...

Samsung Electronics Polska, jeden z wiodących producentów sprzętu RTV i lider na rynku telewizorów, chce utrzymać tę pozycję i zapowiada wzmożone wydatki na reklamę swojej marki. Marcin Bołbot, dyrektor sprzedaży i marketingu na region Europy Centralnej w Samsung Electronics Polska, mówi, że tegoroczny budżet na reklamę sprzętu RTV Samsunga jest wyższy o mniej więcej połowę od ubiegłorocznego. Na przyszły rok przewiduje co najmniej podobny poziom wydatków (ich wzrost nie będzie już zapewne tak znaczący). Jak mówi Bołbot, producenci telewizorów spodziewają się zwiększonego zainteresowania i zakupów m.in. ze względu na dwie duże imprezy sportowe (mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Austrii i Szwajcarii) przed wakacjami i w trakcie wakacji igrzyska olimpijskie w Pekinie (Chiny).

– Takie wydarzenia zawsze pobudzają rynek – mówi Marcin Bołbot – i my, podobnie jak zapewne inni producenci, bierzemy to pod uwagę w naszych planach na przyszły rok.

Samsung prowadzi obecnie kampanię reklamową swoich płaskich telewizorów LCD full HD w prasie i na outdoorze, od początku listopada poszerzy ją również o telewizję. Kampania potrwa do grudnia. Kreację przygotowała centralnie Leo Burnett (USA), adaptacji marketer dokonał we własnym zakresie, zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MindShare Polska. Według monitoringu Expert Monitora Samsung na reklamy sprzętu RTV i audio w mediach (TV, prasa, radio) wydał w ciągu trzech kwartałów tego roku 5,2 mln zł, nieznacznie więcej niż rok temu (5,08 mln zł). (MB, GHM)