Kraj

Hoop zainteresowany zakupem Milejowa i produkcją soków; planuje przetarg mediowy

Do końca br. Hoop SA i Kofola Holding mają ogłosić plan połączenia obu spółek. W wyniku połączenia powstanie grupa o...

Do końca br. Hoop SA i Kofola Holding mają ogłosić plan połączenia obu spółek. W wyniku połączenia powstanie grupa o obrotach ponad 1,2 mld zł i silnej pozycji w kategoriach napojów gazowanych i niegazowanych.

Po fuzji Kofola będzie reorganizować działalność w Polsce. Szczegółów zmian na razie nie ujawnia. Nie udało nam się również ustalić, czy marketing obu firm będzie scentralizowany i kto będzie jego szefem w randze członka zarządu. Marek Jutkiewicz, dyr. generalny Hoop SA, potwierdził informację, że nastąpi połączenie budżetów mediowych obu spółek i na przełomie roku można się spodziewać przetargu mediowego.

Hoop SA współpracował do tej pory z domem mediowym MindShare Polska, a Kofola Holding z Brand Connection. Hoop SA planuje w przyszłym roku rozwój portfolio produktów. Obecnie prowadzi rozmowy z polską firmą Milejów, producentem przetworów owocowo-warzywnych, dotyczące jej przejęcia.

Marek Jutkiewicz powiedział, że w Milejowie Hoop zająłby się produkcją koncentratów sokowych, np. jabłkowego i pomidorowego, a także soków. Nie zdradził jednak pod jaką marką.

Przejęcie Milejowa byłoby kolejnym w tym roku przedsięwzięciem Hoopa, który w październiku za 23 mln zł kupił firmę Paola, producenta syropów owocowych.

Marek Jutkiewicz zaprzeczył, że Hoop prowadzi rozmowy z Horteksem na temat przejęcia tej spółki. W pierwszym półroczu br. zysk netto Hoop SA wyniósł 23,4 mln zł, a Kofola Holding – 15,4 mln zł. Hoop zajmuje obecnie trzecią pozycję w segmencie napojów gazowanych z udziałem ilościowym 11,7 proc. i udziałem wartościowym na poziomie 8,1 proc. (ACNielsen, wrzesień 2007 r.). W segmencie napojów niegazowanych udział Hoop wynosi 7,44 proc. wartościowo i 9,46 proc. w ujęciu ilościowym. (MKS)