Kraj

Toyota pozycjonuje nową Corollę klasę wyżej

W trwającej właśnie kampanii reklamowej nowa Corolla z portfolio Toyoty pozycjonowana jest klasę wyżej. Komunikat reklamowy ukierunkowany jest właśnie na...

W trwającej właśnie kampanii reklamowej nowa Corolla z portfolio Toyoty pozycjonowana jest klasę wyżej. Komunikat reklamowy ukierunkowany jest właśnie na ten przekaz.

Reklamy opatrzone są hasłem “Łatwo przyzwyczaić się do lepszego. Nowa Toyota Corolla. O klasę wyżej”.

Corolla z założenia przeznaczona jest dla bardziej statecznych, konserwatywnych nabywców, którzy przywiązują wagę do tradycji. Dotąd pozycjonowana była jako samochód kompaktowy w segmencie C (klasie średniej niższej). Nowy model Corolli jest nieco dłuższy i szerszy od dotychczas proponowanych w sprzedaży. Charakteryzują go m.in. nowoczesny elegancki wygląd i nowe wnętrze (opisywane przez marketera jako nowość w tej klasie). Auto ma m.in. sekwencyjną skrzynię biegów i 9 poduszek powietrznych.

Aktualna kampania Corolli ma stworzyć wizerunek nowego modelu Toyoty jako najbardziej komfortowego, przestronnego sedana w klasie aut kompaktowych. – Jest to samochód o poziomie wyposażenia i komforcie jazdy znanym do tej pory z aut segmentu D. Stąd przekaz “o klasę wyżej” – mówi Bartłomiej Moskwik, marketing communication specialist Vehicle Sales and Marketing Department w Toyota Motor Poland.

Corolla aspiruje więc do segmentu, w którym Toyota ma już model Avensis. Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy Corolla może odebrać klientów Avensis. Zdaniem Krzysztofa Prusa, szefa marketingu Toyota Motor Poland, z marketingowego punktu widzenia ryzyko jest, jednak niewielkie. Przede wszystkim dlatego, że model Avensis pozycjonowany jest jako klasa średnia premium.

Kampania Corolli obejmuje ogólnopolskie i niszowe stacje TV oraz prasę. Jej kreację przygotowała agencja reklamowa Saatchi & Saatchi, media do niej zaplanował i kupił dom mediowy ZenithOptimedia Group. (BG)