Kraj

Sroka i Korolczuk dyr. kreacji w DFF

Do zespołu agencji reklamowej DougFaberFamily (DFF) dołączą od grudnia 2007 r. Jakub Korolczuk i Ryszard Sroka - nowi dyrektorzy kreatywni....

Do zespołu agencji reklamowej DougFaberFamily (DFF) dołączą od grudnia 2007 r. Jakub Korolczuk i Ryszard Sroka – nowi dyrektorzy kreatywni. Od czerwca 2007 r. obaj pracowali jako deputy creative directors w agencji reklamowej DDB Warszawa. Wcześniej, przez blisko siedem lat, tworzyli team kreatywny w sieci agencyjnej Saatchi & Saatchi, pracując w Warszawie i w Londynie, m.in. dla Toyoty, Procter & Gamble i Carlsberga.

Od marca br., kiedy z DFF odszedł Lechosław Kwiatkowski, stanowisko dyrektora kreatywnego agencji było nieobsadzone (jego obowiązki przejął zespół w składzie Rafał Ryś i Maciej Klimek).

Sroka i Korolczuk są jednym z najczęściej nagradzanych polskich teamów kreatywnych. Zdobyli przeszło 40 nagród na festiwalach w Polsce i na świecie. Do ich najcenniejszych trofeów należą nagrody w takich

konkursach, jak Cannes, Epica, Eurobest, Effie, Art Directors Club of Europe.

Są autorami kampanii “Wolność słowa na Białorusi” dla Amnesty International, która zdobyła grand prix w konkursie Art Directors Club of Europe, grand prix konkursu Effie oraz Brązowego Lwa w konkursie Cannes Lions. DFF należy do Mothership, grupy spółek zajmujących się usługami marketingowymi, w której skład wchodzą także firmy: AdWorks, EmLab, Yoof i Goodwill PR.

Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB Warszawa, uważa, że przejście teamu Sroka-Korolczuk wiąże się ze spekulacjami, że w DFF obejmie w przyszłości pracę Marek Żołędziowski, dotychczasowy CEO grupy Saatchi i dyrektor generalny agencji reklamowej Saatchi & Saatchi, który odchodzi z firmy.

– Obaj pracowali przez siedem lat z Markiem Żołędziowskim i dlatego szanuję fakt, że postanowili wziąć udział w jego nowym projekcie. Relacje międzyludzkie są bardzo istotne, w tym przypadku okazały się bardzo trwałe, i tak rozumiem przyczyny ich decyzji o odejściu z DDB Warszawa – mówi Szymon Gutkowski. – Moim zdaniem odchodzą z agencji dysponującej stabilnym zespołem o silnych kompetencjach m.in. w zakresie strategii i obsługi klienta. Obecnie rozpoczynamy rekrutację na ich stanowiska.

Marek Żołędziowski nie ujawnia szczegółów swoich planów zawodowych. Informacji o DFF ani nie potwierdza, ani jej nie zaprzecza. Wcześniej pojawiły się pogłoski, że może związać się z JWT Polska.

Jacek Olechowski i Filip Friedmann, współudziałowcy DFF, byli w chwili powstawania tej informacji nieuchwytni. (AMS, JP)