Kraj

Według Ad.media Raportu wpływy reklamowe netto mediów wzrosły w III kw. o 16 proc.

Według szacunków CR Media Consulting SA (spółka zależna Internet Group SA) przychody reklamowe mediów w ujęciu netto wzrosły w trzecim...

Według szacunków CR Media Consulting SA (spółka zależna Internet Group SA) przychody reklamowe mediów w ujęciu netto wzrosły w trzecim kwartale br. o 16,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Największy wzrost zanotowała telewizja – 23 proc.

– Wzrost przychodów telewizji w III kwartale był skutkiem dużego przyrostu wolumenu sprzedanego czasu reklamowego oraz wrześniowego wzrostu cen reklam w telewizjach komercyjnych, który powinien przełożyć się na dwucyfrową dynamikę wzrostu w ostatnim kwartale br. – powiedział Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting i współautor Ad.media Raportu.

Trzeci kwartał przyniósł najwyższą w tym roku dynamikę wzrostu reklamy prasowej i radiowej, które odnotowały odpowiednio 7 proc. i 10 proc. Na zwiększenie dynamiki przychodów prasy i radia wpływa utrzymująca się nadwyżka popytu na reklamę telewizyjną. Część budżetów reklamowych, których reklamodawcy nie są w stanie – ze względu na brak czasu antenowego – zrealizować w telewizji, jest kierowana do innych mediów.

Zgodnie z oczekiwaniami najbardziej dynamicznie rosną wciąż wydatki reklamowe w internecie, które wzrosły o 40 proc. – do 64 mln zł.

Lepsze, niż oczekiwano, wyniki III kwartału br. wpłynęły na zwiększenie prognozy wzrostu wartości rynku reklamy ogółem w roku 2007 do 11 proc.

CR Media Consulting prognozuje dynamikę wzrostu rynku reklamy w latach 2008-2009 na poziomie 8,5-10 proc. (BG)