Urząd Marszałkowski woj. małopolskiego rozpoczął zimową promocję swojego regionu. Telewizyjnej kampanii reklamowej regionu pod hasłem “Małopolska… idą ferie” towarzyszy akcja liczenia owczarków podhalańskich.
W jej ramach powstał serwis internetowy www.visit.malopolska.pl, w którym znajdują się o informacje o regionie, jego atrakcjach, informacje o tym, skąd się wzięły owczarki, kto i dlaczego pierwszy je policzył. Osoby biorące udział w akcji mogą podawać liczby znalezionych owczarków w specjalnej rubryce na stronach serwisu. Po trzech dniach jego funkcjonowania wpisano ponad 3 tys. psów tej rasy.
Urząd Marszałkowski woj. małopolskiego po raz pierwszy prowadzi tego rodzaju akcję. – Owczarek podhalański jest już symbolem Małopolski, jest ściśle kojarzony z naszym regionem. Chcemy jednak, by stał się ikoną i emblematem tych okolic, przewodnikiem po Małopolsce – mówi Katarzyna Piszczkiewicz, kierownik biura promocji UM woj. małopolskiego.
Owczarek podhalański jest też “twarzą” najnowszej kampanii Małopolski. Reklamy emitowane są w kanałach grupy TVN do 18 grudnia br. Ich wsparciem jest kampania w internecie, która potrwa do końca stycznia przyszłego roku. Na początku przyszłego roku wystartują też działania BTL na terenie regionu oraz w woj. mazowieckim i śląskim. Celem kampanii jest promocja regionu oraz zachęcenie do spędzenia ferii zimowych właśnie w Małopolsce.
Kreację reklam przygotowało biuro promocji UM, media do niej zaplanowała i kupiła agencja Marketing Plus. (BG)