Dom mediowy ZenithOptimedia realizuje projekt badawczy Touchpoints dla kolejnego klienta. Agencja nie ujawnia nazwy marketera. Wiadomo jedynie, że jest to jeden z największych graczy na rynku artykułów spożywczych. Touchpoints w ujęciu ZenithOptimedia to narzędzie do planowania i śledzenia efektów biznesowych dla wszystkich płaszczyzn styku danej marki z konsumentem. Głównym celem badania jest znalezienie optymalnego marketing miksu dla danego produktu.
Ostatnio ZenithOptimedia zakończył projekt Touchpoints dla marki Żywiec. Agencja przygotowała już projekty tego typu dla brandów: L’Oreal, Toyota i Hochland. Badania dla poszczególnych marek przeprowadzane są falami. Touchpoints ZenithOptimedia to własny projekt tej agencji. Poza Polską prowadzi go na 35 rynkach.
Niezależnie od tego projektu nad Touchpoints pracuje w Polsce Millward Brown SMG/KRC we współpracy z AGB Nielsen Media Research i Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych, o czym pisaliśmy w DS “MMP” 23 listopada br. W Wielkiej Brytanii ZenithOptimedia jest jednym z uczestników projektu Touchpoints przygotowywanego pod patronatem Institute of Practicioners in Advertising. (PM)