Kraj

McBride Polska wprowadza na rynek proszek kompaktowy

Spółka Intersilesia McBride Polska wprowadza na rynek nowy proszek do prania - kompaktowy Yplon Automat Compact Softener Touch. Jednocześnie poszerza...

Spółka Intersilesia McBride Polska wprowadza na rynek nowy proszek do prania – kompaktowy Yplon Automat Compact Softener Touch. Jednocześnie poszerza swoją obecność w tym segmencie w odpowiedzi na trendy rynkowe. Dotychczas Intersilesia sprzedawała proszek Yplon w dużych, kilkukilogramowych opakowaniach.

Nowy Yplon dostępny jest zaś w pudełkach 400-g oraz workach 2-kg i 4-kg w wersji do tkanin białych oraz kolorowych. Marka pozycjonowana jest jako produkt ze średniej półki cenowej. Przedstawiciele marketingu spółki nie podają udziałów wartościowych i ilościowych marki w rynku. Wprowadzeniu nowego Yplona nie będą towarzyszyć szeroko zakrojone działania reklamowe, a jedynie wsparcie w punktach sprzedaży, którego strategia jest obecnie w fazie przygotowań. Intersilesia McBride Polska pracuje nad komunikacją marketingową we własnym zakresie, nie korzystając ze współpracy z firmami zewnętrznymi.

Według danych MEMRB w okresie od września 2006 r. do sierpnia 2007 r. rynek środków piorących zanotował sprzedaż w wysokości 166 ton o łącznej wartości ponad 1,187 mld zł. Z tego ponad 500 mln zł wygenerował koncern Procter & Gamble, który zarówno w rankingu sprzedaży wartościowej (42,3 proc. rynku), jak i ilościowej (37,1 proc.) utrzymuje pozycję lidera.

Proszki do prania są ponadto kategorią o najwyższych udziałach wartościowych i ilościowych w segmencie środków piorących, osiągając ponad 80 proc. sprzedaży. (BG)