Kraj

Puma zwiększy o 50 proc. budżet reklamowy w 2008 r.

Przyszłoroczne działania reklamowe Puma Polska będą zdeterminowane letnimi igrzyskami olimpijskimi w Chinach i mistrzostwami Europy w piłce nożnej, organizowanymi przez...

Przyszłoroczne działania reklamowe Puma Polska będą zdeterminowane letnimi igrzyskami olimpijskimi w Chinach i mistrzostwami Europy w piłce nożnej, organizowanymi przez Austrię i Szwajcarię.

W lutym br. ruszy intensywna multimedialna kampania wyprowadzająca kolekcję obuwia związaną z piłkarskim Euro. Jej główny etap zostanie przeprowadzony w maju i czerwcu br. Kampania jest przygotowywana przez centralę marketera i zakłada wykorzystanie telewizji, internetu oraz prasy. W reklamie wystąpią znani na całym świecie piłkarze, m.in.: Nicolas Anelka, Samuel Eto, Gianluigi Buffon, Tomas Rosicki. Działania reklamowe będą prowadzone pod hasłem “Until then”.

Drugim ważnym wydarzeniem dla Pumy, wokół którego będą prowadzone działania reklamowe w 2008 r., jest letnia olimpiada. Wówczas Puma zaprezentuje nową kolekcję odzieży do biegania zaawansowaną technologicznie i akcentującą jej designerski charakter – Puma Run Way. Wokół biegania skoncentruje swoje aktywności reklamowe, na które mają się złożyć kampania w mediach (internet, prasa, TV) oraz eventy – cykl imprez w terenie. Puma chce przedstawić swój koncept biegania, który jak zapewnia Justyna Skrzypek, dyr. marketingu Puma Polska, ma być atrakcyjny i dotąd niespotykany. Szczegóły tego konceptu nie zostały ujawnione. W styczniu 2008 r. Puma przedstawi polskiego lekkoatletę, który zostanie polskim “running ambasadorem” marki. Motyw biegania ma być trwale wykorzystywany w strategii marketingowej firmy i będzie rozwijany w kolejnych latach.

Puma zapowiada w przyszłym roku debiut kolekcji Urban Mobility oraz Performance, związanej z żeglarstwem. Marketer chce także położyć nacisk na fitness i zacieśnić współpracę z ekskluzywnymi klubami fitness Holmes Place, które wyposaża w tekstylia, akcesoria oraz buty. Niezależnie od silnego wsparcia marketingowego Puma Polska będzie rozwijać działania dystrybucyjno-handlowe. Zamierza zwiększyć liczbę własnych sklepów oraz sklepów franczyzowych, a także, co stanowi nowość, otworzy kilkadziesiąt swoich stoisk na terenie dużych sklepów sportowo-lifestyle’owych. Zdaniem Justyny Skrzypek przyszłoroczny budżet reklamowy zwiększy się o 50 proc. w stosunku do tegorocznych wydatków. Ma to związek z osiągnięciem w br. przez Puma Polska statusu najlepszej filii Pumy na świecie, na którą złożył się rozwój firmy w Polsce, a także udany debiut marki na rynku litewskim, którym zarządza polski oddział Pumy.

W przyszłym roku marketer będzie kontynuował współpracę z ZenithOptimedia i Saatchi & Saatchi. (MKS)