Kraj

KREATURA 2000/2001 - WYNIKI

W piątkowy wieczór na oczach tłumnie zgromadzonej publiczności nastąpił finał szóstego konkursu reklamy - KREATURA. Największym zwycięzcą, podobnie jak w...

W piątkowy wieczór na oczach tłumnie zgromadzonej publiczności nastąpił finał szóstego konkursu reklamy – KREATURA. Największym zwycięzcą, podobnie jak w roku ubiegłym, była agencja Leo Burnett, która zakończyła zmagania 11 nagrodami, w tym Grand Prix za pracę dla Sony Mobile Electronic pt. “X Screen”. Pozostałe nagrody agencji to: kategoria usługi, prasa – plakat festiwalowy “Golden Drum”, plakat – dla Big Bank, Millenium Bank, “Orzech”, dom, prasa, dla IKEA, “Przygotuj się”, film, dla IKEA, “Lodówka”, art. gospodarstwa domowego, film, dla P&G, Bonux, “Poeta”, motoryzacja, prasa dla Fiat Auto Poland, Fiat Punto, “Drzewo”, dla Sony Poland, Sony Mobile Electronic, “X screen”, film, Fiat Auto Poland, Fiat Punto, “Hipochondryk”, kampania multimedialna, dla IKEA, otwarcie nowego sklepu w Poznaniu, “Demonstracja”, direct mail, broszura, dla P&G, Vizir, kartka świąteczna. Drugą agencją pod względem ilości przyznanych nagród była D’Arcy- pięć nagród: w kat. żywność, film dla Tetra Pak, mleko “Łaciate”- “Samolot”, zdrowie i uroda, film, dla P&G, ,,Blend – a – med” “Dentystka”, kampania, prasa, dla Master Foods Polska, Chappi, plakat dla Radiostacja. NoS/BBDO zakończyła Kreaturę czerema nagrodami: kat. żywność, radio, dla Master Foods Polska, Snickers, Śledzik, usługi, radio, dla TP SA, “Górnik Zabrze”, film, dla tego samego klienta, “Zapałka”, oraz kampania, film, połączenia międzymiastowe. Po dwie nagrody otrzymał: PZL – kat. napoje, film dla Alima-Gerber, Frugo, “Śmiecierze” i usługi, dla Scan Holiday, “Osioł”, i agencja Ad Fabrika FCB – kat. napoje, plakat dla Seagram Polska, Tequilla Olmeca, Tequilla plakat 2″ i motoryzacja, radio, dla Mobil Oil Poland, “Ćwiczenia”. Po jednej nagrodzie otrzymały dwie agencje: Lowe Lintas GGK w kat. reklama własna, oraz Saatchi & Saatchi w kat. kampania multimedialna dla P&G, Ariel, “Druga Skóra”. Ponadto w kategoriach techniki przyznano trzy nagrody: za zdjęcia filmowe dla Łukasza Kośmickiego za film “Basen” dla Pekao SA, dla Marc Gatherie za scenografię do filmu “Sad” dla Alima-Gerber oraz Maciejowi Zielińskiemu za muzykę do filmu “Ciepło – zimno” dla P&G. Specjalną nagrodę magazynu “New Moment” za stosowanie sztuki w reklamie przyznano agencji Bimer Mazurczak za wizytówki indywidualne. “New Moment” przyznaje tę nagrodę już od 3 lat w ramach Kreatury.

W debiutującej w tym roku Cyber Kreaturze przyznano osiem nagród plus Grand Prix dla 3dart.com dla Alima-Gerber za serwis internetowy frugo.pl. Pozostałe nagrody to: w kat. BtoC marketing dla 3.dart.com dla Alima-Gerber za serwis internetowy frugo.pl., AMG.net dla Elbrewery Company Ltd., K2 internet dla mojeauto.pl i NoS/BBDO dla Wirtualnej Polski. W kat. strony internetowe nagrodę przyznano AMG.net dla Whirlpool Polska, serwisy redagujące własną zawartość – dla Ontel, w aket. usługi – dla e-point dla Wood&Company SA. (AMS)

CAMPINA W NOS/BBDO

Przygotowanie kampanii launchowej najnowszego produktu, czy raczej “projektu” na bazie mleka, jak powiedziała Magdalena Bąbik, brand manager w Campinie, powierzono agencji NoS/BBDO. Rozmowy z agencją trwały od jesieni ubiegłego roku, ale nie był to przetarg. W Holandii Campina obsługiwana jest przez FHV BBDO, polski oddział agencji rozpoczął współpracę z tym klientem dzięki rekomendacji holenderskiego oddziału. Natura nowego produktu nie jest jeszcze znana, nie ma go jeszcze w sklepach, pojawi się na półkach dopiero wiosną, kampania wprowadzająca zaraz potem. Planowanie i zakup mediów tej kampanii powierzono Quantum Media, domowi mediowemu należącemu do TBWA i Hager, zarządzanemu przez Media Direction. Quantum Media obsługiwało od strony mediowej wszystkie marki Campiny. Dotychczas agencją obsługującą wszystkie produkty Campiny była Hager, która zajmowała się markami: Campina, Fruttis, Puddis, Fantazja, Twaróg wiejski. Z niepotwierdzonych źródeł pochodzą informację, że Campina rozważa przekazanie większej liczby swoich marek agencji NoS/BBDO, ale decyzje na ten temat – kiedy i jakie marki – jeszcze nie zostały ostatecznie podjęte. (AMS)