Zagranica

GSK skonsoliduje amerykański budżet mediowy w MediaCom

Koncern farmaceutyczny GlaxoSmithKline (GSK) skonsoliduje swój amerykański budżet mediowy wyceniany na 1 mld dol. w domu mediowym MediaCom należącym do...

Koncern farmaceutyczny GlaxoSmithKline (GSK) skonsoliduje swój amerykański budżet mediowy wyceniany na 1 mld dol. w domu mediowym MediaCom należącym do WPP Group. Konsolidacja ma zostać sfinalizowana w II kwartale 2008 r. MediaCom pracował już dla GSK, m.in. planował i kupował media dla marek: Citrucel, Tums, Nicorette, Levitra, FiberChoice, Oscal, Nicoderm i Beano. Dla wybranych marek GSK pracowały też domy mediowe: MPG, OMD, Optimedia i Campbell Mithun.

Według Research Triangle Park GSK przygotowuje największe projekty badawcze i kampanie reklamowe w swojej branży. Z analiz TNS Media Intelligence wynika, że w 2006 r. koncern wydał na kampanie w USA 1,1 mld dol. (“BrandRepublic”)