M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Agencje muszą brać pod uwagę "zachowania stadne" konsumentów - uważa szef DDB

Serwis Dzienny | 18 grudnia 2007, 06:45

Prezes DDB Worldwide Chuck Brymer uważa, że agencje muszą bardziej brać pod uwagę zachowania społeczne konsumentów. Po 18 miesiącach zarządzania...

Prezes DDB Worldwide Chuck Brymer uważa, że agencje muszą bardziej brać pod uwagę zachowania społeczne konsumentów. Po 18 miesiącach zarządzania agencją Brymer zaprezentował swoją wizję "swarm communications". "Swarm" to po angielsku rój, stado. Zdaniem szefa DDB konsumenci zachowują się podobnie do grup zwierząt, a marketerzy i agencje jeszcze tego do końca nie dostrzegają.

Przykładem zjawiska jest Apple. Dzięki stworzeniu wokół tej marki pewnej nieformalnej wspólnoty konsumenci są w stanie wybaczyć firmie wiele wpadek, np. błędy w oprogramowaniu. Tworzeniu się takich "stad" sprzyjają oczywiście internet i site'y takie jak Facebook czy YouTube. Według Brymera agencja powinna przede wszystkim wspierać komunikację między konsumentami, a nie w sztuczny sposób kreować coś, co jest następnie kierowane do odbiorców. ("AdAge")

Czytaj więcej na temat: , , , ,