Przetargi

POT za kilka tygodni ruszy z przetargiem na strategię i promocję polskiej turystyki za granicą

Na przełomie stycznia i lutego Polska Organizacja Turystyczna (POT) ogłosi otwarty przetarg na wykonanie strategii i kreacji dotyczącej promocji polskiej...

Na przełomie stycznia i lutego Polska Organizacja Turystyczna (POT) ogłosi otwarty przetarg na wykonanie strategii i kreacji dotyczącej promocji polskiej turystyki na świecie. Wyznaczona strategia ma być długookresowa, ma uwzględniać strategię promocji Polski wytyczoną przez Wally’ego Olinsa scharakteryzowaną jako “Kreatywne napięcie”, ma także uwzględniać inne zagadnienia, w tym organizację przez Polskę Euro 2012, a także określone gałęzie turystyki, w tym promocję sanatoriów, promocje miejską i biznesową (np. konferencyjną). Nakreślona strategia miałaby obowiązywać przez najbliższych kilka lat.

Michał Nykowski, doradca Polskiej Organizacji Turystycznej, uważa, że naturalnym kierunkiem promocji Polski są Niemcy, Wielka Brytania oraz rynek wewnętrzny, czyli sami Polacy. POT dysponuje 30 mln zł budżetu na promocję kraju. Dodatkowo organizacja otrzyma 30 mln euro ze środków unijnych na realizację projektu w latach 2007-2013. Pierwsze kampanie planowanego obecnie przetargu mają być realizowane w drugiej połowie przyszłego roku. Polska Organizacja Turystyczna prawdopodobnie zajmie się także obsługą portalu Euro 2012. Jeśli zapadnie taka decyzja, na początku przyszłego roku wyłoni agencję, która pomoże w budowie strony internetowej. (MKS)