Kraj

CENTRALIZACJA BUDŻETU SCH...LLERA

Według informacji podanych przez "Advertising Age" niemiecki producent lodów Schšller zastanawia się nad wyborem wiodącej agencji w regionie Europy Wschodniej,...

Według informacji podanych przez “Advertising Age” niemiecki producent lodów Schšller zastanawia się nad wyborem wiodącej agencji w regionie Europy Wschodniej, która ujednoliciłaby wizerunek producenta w Polsce, Czechach, na Węgrzech, Słowacji i w Turcji. Wybrana agencja mogłaby adaptować globalną kreację bądź stworzyć lokalną kampanię. Do przetargu, który odbył się w Wiedniu, zaproszono TBWA Worldwide ze Stambułu, Hager z Warszawy oraz dwie agencje z Węgier i Czech, których nazw nie podano. Robert Piekut, marketing director w polskim oddziale Schšllera, powiedział, że według jego informacji projekt wspólnej agencji dotyczyć ma tylko trzech krajów: Polski, Turcji i Słowacji. “Nie jest to żaden przetarg – podkreślał – jest to na razie pewien projekt”. Dodał, że Schšller rozważa ewentualność wybrania jednej agencji na te trzy kraje, ale to w żadnym wypadku nie oznacza rezygnacji ze współpracy z agencjami dotychczas obsługującymi budżet Schšllera w poszczególnych krajach. W Polsce są to agencje: Hager (która zajmuje się markami: Mšvenpick, Manhattan) i Scholz & Friends (marki Cortina i Kulkomix). Jeśli polskie agencje wspólnie rozważane pod kątem powierzenia im tego projektu okażą się zwycięskie, powstające w Polsce kampanie będą adaptowane w pozostałych krajach. Jeśli inny kraj okaże się “bazą” dla Schšllera na trzy kraje, polskie agencje będą z kolei adaptować i ewentualnie modyfikować na potrzeby naszego rynku powstałe tam kampanie. Piekut podkreślał, że w każdym z wariantów współpraca w Polsce z dotychczasowymi agencjami zostanie utrzymana. “Trwa ona już około 4 lat – powiedział – i została już podpisana na cały 2001 rok”. Planowaniem i kupowaniem mediów dla wszystkich marek Schšllera zajmuje się MediaCom. (AMS)