Kraj

IKEA zmienia zasady współpracy z agencjami reklamowymi

Od stycznia 2008 r. zarząd IKEA Retail w Polsce zmieni sposób pracy z agencjami reklamowymi. - IKEA będzie podejmować współpracę...

Od stycznia 2008 r. zarząd IKEA Retail w Polsce zmieni sposób pracy z agencjami reklamowymi. – IKEA będzie podejmować współpracę z różnymi agencjami przy poszczególnych projektach. W związku z tym agencja Leo Burnett Warszawa nie będzie jedyną agencją współpracującą z Ikeą w Polsce. Będziemy zapraszać wybrane agencje, zarówno polskie, jak i międzynarodowe, do realizacji poszczególnych projektów. W nowej formie współpracy pomiędzy Ikeą a agencjami Leo Burnett Warszawa nadal będzie uczestniczyć – mówi Beat Fingerhuth, marketing manager IKEA Polska. Nie oznacza to, że IKEA będzie robić przetarg na każdy projekt osobno. Jest prawdopodobne, że niektóre projekty będą pod opieką jednej agencji, a inne zadania będą otwarte dla nowych agencji. – Zadaniem i celem Ikei jest tworzenie lepszych warunków życia dla wielu Polaków. Dom jest dla Ikei najważniejszym miejscem na świecie, a oferta firmy ma ułatwiać życie w naszych domach. Powyższy przekaz jest kluczowym celem kampanii marketingowej Ikei na nadchodzący rok – podkreśla Fingerhuth. Zmiana zasad współpracy z agencjami reklamowymi nie pociąga za sobą zmiany domu mediowego. W 2008 r. nadal obsługą Ikei zajmować ma się Mediaedge:cia.

Beat Fingerhuth jest nowym marketing managerem Ikei. Wcześniej przez sześć lat, począwszy od 2001 r., stanowisko to zajmował Łukasz Kunz. Obecnie piastuje on stanowisko store managera w sklepie IKEA w Jankach. Beat Fingerhuth w latach 2001-2007 pełnił funkcję marketing communications managera w Ikei w Szwajcarii. Był inicjatorem i koordynatorem pierwszej europejskiej kampanii reklamowej dla Ikei przeznaczonej do realizacji na poziomie międzynarodowym. (MKS)