M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

70 mln zł z reklamy kinowej w 2007 r.; ten rok ma być jeszcze lepszy

Serwis Dzienny | 14 stycznia 2008, 06:45

Wartość rynku reklamy kinowej wyniosła w 2007 r. rekordowo 70 mln zł netto (z barterami i autopromocją) - o 20...

Wartość rynku reklamy kinowej wyniosła w 2007 r. rekordowo 70 mln zł netto (z barterami i autopromocją) - o 20 proc. więcej niż rok temu, wynika z podsumowań prowadzonych przez New Age Media, brokera reklamy kinowej sieci Cinema City, Kinoplex i Helios.

Prawie 40 proc. tej kwoty przypada na akcje mieszane, czyli także działania offscreenowe. W opinii Michała Zielińskiego, international marketing directora New Age Media, ponad dwie trzecie tej kwoty udało się wypracować firmie New Age Media.

Rekordowa była także frekwencja widowni multipleksów, która sięgnęła w ub.r. w całej Polsce 25,4 mln widzów (rok wcześniej wynosiła 23,9 mln), a całej widowni, włączając w to także kina tradycyjne, 32,5 mln widzów.

- Ten dobry wynik to zasługa większej liczby sal kinowych zarówno w dużych miastach, jak i nieco mniejszych, jak również dobrego repertuaru kinowego i kilku megahitów takich jak np. "Shrek 3" czy "Katyń" - mówi Michał Zieliński.

Prognozy dotyczące obecnego roku wyglądają nie mniej obiecująco niż w roku minionym. - Spodziewamy się 20-procentowego wzrostu sprzedaży reklamy kinowej - mówi Zieliński.

New Age Media podniosło na ten rok cennik o 10 proc., co wiąże się z chęcią utrzymania wysokiego poziomu jakości w zakresie dostarczania reklamy kinowej i nieprzekraczania 12-minutowych bloków reklamowych (pod koniec ub.r. w związku z dużym clutterem w TV część budżetów reklamowych była przenoszona z TV do kina). W tym roku w kinach Cinema City pojawią się cyfrowe projekcje filmów. Tegorocznymi hitami kinowymi mają być zarówno produkcje zagraniczne, jak i polskie: "Zaczarowana", polska komedia filmowa "Lejdis", "Opowieści z Narnii 2", "Wall-E" W. Disneya i "Harry Potter i książę półkrwi". Czeka nas także czwarta część "Indiany Jonesa", "Seks w wielkim mieście" i "James Bond 22", a także polskie filmy "Nie kłam, kochanie", "Rozmowy nocą", "Jeszcze raz". (MKS)

Czytaj więcej na temat: , , , ,