Kraj

BAT wycofuje z rynku markę Kent

Firma tytoniowa British American Tobacco Polska SA (BAT) wycofuje z rynku papierosy marki Kent. Andrzej Kornatowski, kierownik ds. prawnych i...

Firma tytoniowa British American Tobacco Polska SA (BAT) wycofuje z rynku papierosy marki Kent. Andrzej Kornatowski, kierownik ds. prawnych i korporacyjnych, określa tę decyzję jako “niezbędną korekcję planów marketingowych” firmy.

BAT wprowadził Kenty na polski rynek jesienią 2003 r. jako międzynarodową markę w segmencie premium. Launchowi towarzyszyły m.in. szeroko zakrojone działania eventowe w klubach. Markę adresowano do młodych konsumentów w wieku 18-35 lat z dużych miast, aktywnych, nowoczesnych. Dzięki niej BAT chciał podjąć walkę o segment premium, w którym niekwestionowanym liderem była i nadal pozostaje marka Marlboro (Philip Morris).

W ciągu ponad czterech lat Kentom nie udało się jednak zbudować wystarczająco mocnej pozycji – ostatnio udziały marki w rynku oscylowały w granicach 0,1 proc.

W zakresie wsparcia sprzedaży dla marki pracowała dotychczas agencja Grey Worldwide Warszawa, która pracuje też dla międzynarodowych marek premium BAT, czyli Lucky Strike (udział w rynku ok. 0,2 proc.) i Dunhill. BAT Polska współpracuje też z agencją Gruppa66 Ogilvy (marki: Golden American, Pall Mall, Vogue i Viceroy). (MB)