Kraj

Marketerzy i GIODO zakopują topór wojenny

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego i biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych mają podpisać w przyszłym tygodniu porozumienie o współpracy. Według wstępnych...

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego i biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych mają podpisać w przyszłym tygodniu porozumienie o współpracy.

Według wstępnych informacji ma ono zawierać deklarację współdziałania w zakresie ochrony prywatności, edukacji konsumentów, a także Kodeks Dobrych Praktyk. Kodeks w sprawach ochrony interesów konsumentów idzie o kroki dalej niż ustawa o ochronie danych osobowych, jest też o wiele bardziej szczegółowy.

– Porozumienie ma być sygnałem, że marketerzy i GIODO zakopują topór wojenny i zaczynają współpracę – mówi osoba z branży DM.

Przygotowanie dokumentu trwało około pół roku. W przeszłości na linii marketerzy – GIODO dochodziło kilkakrotnie do konfliktów. (TW)