Kraj

Sprzedaż nowych aut w styczniu powyżej oczekiwań

Ponad 28 tys. nowych samochodów sprzedano w Polsce w styczniu br. - wynika z raportu SAMAR-u. To 25 proc. więcej...

Ponad 28 tys. nowych samochodów sprzedano w Polsce w styczniu br. – wynika z raportu SAMAR-u.

To 25 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Na tak wysoką sprzedaż wpłynęły m.in. akcje wyprzedażowe starszego rocznika, poszerzenie oferty producentów o nowe modele, podpisane wcześniej i realizowane w styczniu kontrakty flotowe oraz szeroka paleta narzędzi finansowych (leasing, kredyt), umożliwiających zakup nowego samochodu.

Niezmiennie liderem sprzedaży pozostaje Toyota, która sprzedała ponad 3,5 tys. swoich samochodów (11,5 proc. więcej niż rok temu). Drugie miejsce w rankingu sprzedaży należy do Opla (ok. 3 tys. sztuk), który zwiększył sprzedaż o 34 proc. wobec stycznia roku ubiegłego. Pozycję wicelidera straciła Skoda, spadając na trzecie miejsce (2,98 tys. aut).

W styczniu br. wzrosła również sprzedaż marek premium. Nabywców znalazło 1041 samochodów luksusowych – 5 proc. więcej niż rok temu. Listę rankingową otwiera Volvo (254 sprzedane auta). (BG)