Kraj

Focus Advertising zamierza w tym roku utworzyć grupę komunikacyjną

Agencja reklamowa Focus Advertising planuje w tym roku przekształcenie się w grupę komunikacyjną. Pierwsza w planach jest agencja specjalizująca się...

Agencja reklamowa Focus Advertising planuje w tym roku przekształcenie się w grupę komunikacyjną. Pierwsza w planach jest agencja specjalizująca się w realizacji projektów internetowych. – Bardzo wiele rzeczy nasi klienci planują w internecie. Wiele zleceń musieliśmy “wydawać” na zewnątrz. Pomyślałem, że lepiej byłoby zatrzymać je u siebie. Oczywiście działania w internecie dawno już wykroczyły poza fazę prostego zaprojektowania kreacji, dlatego musi to być firma specjalistyczna – mówi Daniel Gadomski, dyr. generalny i właściciel agencji. Przyznał, że prowadzone już są rozmowy, które jeszcze w tym roku doprowadzą do powstania odrębnej spółki będącej wprawdzie częścią grupy, ale mającej całkowitą niezależność operacyjną i możliwość sięgania po własnych klientów.

Spółka internetowa nie wyczerpuje planów Focus Advertising na ten rok. Prawdopodobnie powstanie też niezależna firma do realizacji projektów eventowo-ambientowych. – Prowadzimy rozmowy z kilkoma firmami zajmującymi się realizacją projektów tego typu. Nie jest wykluczone, że którąś z nich przejmiemy – mówi Gadomski. Na tym etapie nie podaje jednak żadnych szczegółów swoich planów.

Agencja zatrudnia obecnie 30 osób, a jej główni klienci to: Fortis Bank, Dominet Bank, Carrefour, Inter IKEA Centre Polska, Panasonic, TNT Usługi Kurierskie, PKN Orlen, MPM Product, Medagro International, Unilever. Ponad 60 proc. przychodów agencji generują projekty typu ATL, pozostałe to zlecenia BTL. (AMS)