Kraj

Tylko 13 proc. badanych ogląda bloki reklamowe

OMD Metrics, dział badawczy Macroscope OMD, przeprowadził analizę, co Polacy robią w trakcie trwania bloków reklamowych. Badanie zostało przeprowadzone na...

OMD Metrics, dział badawczy Macroscope OMD, przeprowadził analizę, co Polacy robią w trakcie trwania bloków reklamowych.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 340 osób w wieku 15-59 lat mieszkających w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców.

Na pierwszej i drugiej pozycji w rankingu znalazły się zmiana kanału (37,3 proc.) oraz wyjście do kuchni (31,7 proc.). Blisko połowa mężczyzn zmienia stację w trakcie reklam, natomiast wychodzenie do kuchni jest częstsze wśród kobiet.

Jedynie co siódmy badany (13,2 proc.) uważnie ogląda bloki reklamowe. Według danych agencji na podstawie AGB Nielsen Media Research w ub.r. średnio każda z czterech stacji (TVP, TVP2, Polsat i TVN) emitowała dziennie reklamy przez 2 godziny i 41 minut. W tym okresie Polacy oglądali reklamy średnio przez 17 minut i 25 sekund dziennie. (JD)