Kraj

News Outdoor Poland wprowadza nową strategię cenową po dokładnej weryfikacji nośników

News Outdoor Poland, firma reklamy zewnętrznej, wprowadza właśnie nową strategię cenową. Jej głównym założeniem jest zróżnicowanie oferty, czyli indywidualna wycena...

News Outdoor Poland, firma reklamy zewnętrznej, wprowadza właśnie nową strategię cenową. Jej głównym założeniem jest zróżnicowanie oferty, czyli indywidualna wycena każdego pojedynczego nośnika na podstawie przejrzystych i obiektywnych kryteriów.

Firma liczy, że wpłynie to na transparentność oferty reklamy zewnętrznej i umożliwi klientom precyzyjny dobór tablic na potrzeby konkretnych kampanii.

News Outdoor zakończył proces wyceny wszystkich swoich nośników (6×3 m, 12×3 m, 12×4 m) znajdujących się na terenie całej Polski. Każdy z nich został poddany szczegółowej ocenie, która miała określić jego atrakcyjność i zadecydować o jego nowej cenie.

Ponad 3 tys. nośników podzielono ze względu na umiejscowienie w strefie miasta, widoczność, panujące wokół nośnika natężenie ruchu, jego lokalizację, clutter (zagęszczenia innych reklam wokół niego) i tzw. panel face, czyli styczność z odbiorcą.

Kryteria te stały się podstawą podziału oferty na pięć kategorii cenowych: od najwyżej wycenianego – premium, przez A, B, C, aż do najatrakcyjniejszej cenowo kategorii D.

Klientom dysponującym większymi budżetami marketingowymi i agencjom mediowym dyferencjacja cenowa ma pozwolić na maksymalnie zoptymalizowane wykorzystanie budżetów marketingowych i dobór nośników najwłaściwszych dla danego typu kampanii.

News Outdoor zakończył proces prezentacji nowe strategii przedstawicielom domów mediowych. Wkrótce też mają rozpocząć się szkolenia dla media plannerów dotyczące wprowadzenia nowego programu IT do planowania i zakupu nośników w nowym systemie wyceny. Pierwsza wersja tego programu zostanie im udostępniona pod koniec lutego br. (BG)