Kraj

BADANIA RADIOWE W ROKU 2001 BĘDĄ KOSZTOWAĆ 1 MLN DOL.

Badanie Radio Track realizowane przez instytut badawczy SMG/KRC Poland Media będzie standardem pomiaru audytorium radia w roku 2001, a jego...

Badanie Radio Track realizowane przez instytut badawczy SMG/KRC Poland Media będzie standardem pomiaru audytorium radia w roku 2001, a jego koszt wyniesie ok. miliona dol. Decyzja o uznaniu tych badań za standard zapadła na forum porozumienia nadawców radiowych, w skład którego wchodzą: Polskie Radio, RMF FM, Radio Zet, Radio WAWa, ZPR, Agora oraz brokerzy radiowi CR Media i Media TAK. “Koszt badania, ok. miliona dolarów, pokryją po 50 proc. nadawcy ogólnopolscy i lokalni” – powiadomił Krzysztof Nepelski, dyrektor marketingu RMF FM. Instytut przeprowadzi badania metodą CATI polegającą na realizacji wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo, które zostaną uzupełnione przez badanie face to face. Pomiar będzie dokonywany na próbie ok. 100 tys. osób – drugiej co do wielkości wśród wszystkich europejskich badań słuchalności radia. (MM)